کد خبر ۶۷۸۷۸ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸
مسئول ستاد مرکزی اعتکاف استان قم عنوان کرد؛

افتتاح فاز ٢ حسینیه و زائرسرای قمی ها در مشهدمقدس

حجت الاسلام تکیه ای گفت:فاز دوم حسینیه ارزان‌قیمت و چندمنظوره قمی‌ها درمشهد مقدس با امکان پذیرش سالانه۲۰۰ هزار زائر،پنجشنبه هفته جاری افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حسینیه قمی ها در سال ١٣٥١ بنا شده و وقف نامه آن در زمان تاسیس به امضای چهار تن از مراجع تقلید وقت رسید و نزدیک به نیم قرن در خدمت قمی ها بوده است.

این زائر سرا سالانه بیش از ٨٠ هزار زائر قمی و غیر قمی را خدمت رسانی می کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس ادامه داد: ایجاد بستر آرامش زائران و پناه دادن به زوار امام رضا(ع) مهم‌ترین اهداف از راه‌اندازی از این مرکز اقامتی بوده است.

حجت الاسلام تکیه ای گفت: فاز دوم حسینیه ارزان‌قیمت و چندمنظوره قمی‌ها در مشهد مقدس با امکان پذیرش سالانه ۲۰۰ هزار زائر پنجشنبه هفته جاری افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

حسینیه قمی ها چند منظوره است اول اینکه به صورت مجتمع فرهنگی هدایت می شود. تمام وعده های نماز به جماعت اقامه می شود، پاسخگویی به سوالات زائران انجام می شود و مراسم مختلف مذهبی در آن برپاست. در بعد دیگر یک حسینیه خدماتی است که هم محل اسکان زائران را فراهم می کند و هم غذای با کیفیت ارزان به زائران ارائه می کند.

تکیه‌ای با اشاره به مزایای وقفی بودن حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس تصریح کرد: هزینه اقامتی و غذایی حسینیه قمی‌ها تمام‌شده بوده و هیچ‌گونه هزینه‌ای بنا بر نیات واقف دریافت نمی‌شود و صرفاً هزینه‌های جاری از زائران دریافت می‌شود.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف استان قم ادامه داد: حسینیه قمی‌ها مصداق کاملی از حسینیه ارزان در مشهد مقدس بوده که از منویات مهم مقام معظم رهبری بوده است، خدمات رفاهی، فرهنگی و مشاوره‌ای از ویژگی‌های مهم فاز دوم حسینیه چندمنظوره قمی‌ها در مشهد مقدس است.

تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس با بیان امکانات و ویژگی‌های فاز دوم حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس اضافه کرد: این مجتمع در 10 طبقه و با امکان پذیرش 128 خانوار، خانه کودک، مرکز مشاوره، مرکز اندیشه و پژوهش، نمایشگاه دائم مناسبت‌های ملی و مذهبی و امکانات بی‌نظیر راه‌اندازی شده است.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از 200 هزار زائر در این حسینیه ارزان اسکان و پذیرش داده شوند، این حسینیه چندمنظوره فرهنگی رفاهی اقامتی پنجشنبه هفته جاری رسماً افتتاح و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

 طرح جدید توسعه این زائر سرا از سال ٩٠ آغاز شد، سال ٩٤ پس از انجام تملک های مورد نیاز، با حضور #آیت_الله_مومن کلنگ خورد و امسال عملیات اجزایی آن در ١٠ طبقه با ظرفیت اسکان ٨٠ خانوار، دارای دو طبقه پارکینگ و امکانات مورد نیاز زائران به پایان رسید و در شب ولادت امام_حسن_عسکری (ع) با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

انتها ی پیام/ح

فاز دوم حسینیه چندمنظوره قمی‌ها در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com