کد خبر ۶۷۸۹۶ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم

حمایت ویژه‌ از کشاورزان جهت مشارکت در اجرای تغییر الگوی کشت

غضنفری گفت:مشارکت نکردن کشاورزان را مهمترین چالش در اجرای این طرح است و باید از کشاورزان حمایت ویژه‌ای شود تا مشارکت بالایی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم، صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی با اشاره به اینکه استان قم جزو پنج قطب صنعت سنگ کشور است گفت: صنعت سنگ تنها نیم درصد از ارزش صادراتی استان را به خود اختصاص داده است.

در این جلسه همچنین گزارشی از طرح اجرای تغییر الگوی کشت در دو دشت شریف آباد و ساوه ارائه شد که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار، مشارکت نکردن کشاورزان را مهمترین چالش اجرای این طرح برشمرد و مطرح کرد: باید از کشاورزان حمایت ویژه‌ای شود تا مشارکت بالایی داشته باشند.

غضنفری نبود پایانه صادراتی را از مشکلات این بخش دانست و افزود: اگر این پایانه شکل بگیرد نمایشگاه دایمی نیز ایجاد خواهد شد.

هاشمی سرپرست استانداری قم نیز ایجاد استخر‌های ذخیره‌ی آب در زمین‌های کشاورزی را اشتباه دانست و افزود: ۳۴ درصد آب کشاورزی از همین طریق تبخیر می‌شود.

هاشمی گفت: برای صرفه جویی در مصرف آب در حال حاضر ۳۵ درصد از محصولات استان به صورت گلخانه‌ای کشت می‌شود که این میزان باید افزایش یابد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com