کد خبر ۶۹۱۴۳ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳

عدم ریسک‌پذیری و توقف بر شکل سنتی کسب‌وکار آفت فعالیت‌های اقتصادی در قم است

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان ادامه فعالیت سنتی کسب‌وکارهای موجود را آفت پویایی تولید و اشتغال در قم دانست و گفت: توقف بر سر کسب کارهای سنتی و عدم ریسک‌پذیری از آفات فعالیت‌های اقتصادی در قم است.

سید حسن هانی ظهر امروز در اختتامیه جشنواره‌های الکامپ و سفره ایرانی که در مرکز همایش‌های شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: چاره‌ای جز حرکت در مسیر شهر هوشمند نیست.

وی با ابراز تمجید از نگاه مثبت شهرداری قم به مسئله هوشمند سازی و حمایت از شرکت‌های استارتاپی افزود: شهرداری قم در حوزه فعالیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات تعامل قابل‌توجهی با شرکت‌های نوپا و دستگاه‌های استانی دارد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم با اشاره به برخی از نتایج مثبت اجرای سیاست شهر هوشمند تأکید کرد: امید می‌رود ثمرات حرکت در راستای شهر هوشمند و هوشمند سازی به‌زودی اثر خود را در بهبود وضعیت اجتماعی و شهرنشینی شهروندان نشان دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)؛ هانی با انتقاد از عدم تجاری‌سازی صنعت غذا و مشاغل خانگی استان قم تصریح کرد: درزمینهٔ صنعت غذا و حوزه فناوری اطلاعات باوجود ظرفیت‌های فراوان شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی نبوده‌ایم، بااتصال بین فناوری و مشاغل سنتی جهش بزرگی در درآمدزایی مشاغل خانگی به‌ویژه در حوزه غذا اتفاق می‌افتد.

 وی تحولات سریع و متنوع تکنولوژی در طول یک دهه گذشته را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: دنیای امروز دنیای تغییرات است و هرروزی که می‌گذرد بر حجم و میزان تغییرات تکنولوژی و هوشمند سازی افزوده می‌شود، نباید دراین‌بین از تحولات نوین جهانی عقب بمانیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم ادامه فعالیت سنتی کسب‌وکارهای موجود را آفت پویایی تولید و اشتغال در قم دانست و اضافه کرد: توقف بر سر کسب کارهای سنتی و عدم ریسک‌پذیری از آفات فعالیت‌های اقتصادی در قم است، باید از فرصتی که تکنولوژی و هوشمند سازی برای کسب‌وکارهای نوین اقتصادی ایجاد کرده استفاده شود.

هانی با بیان اهداف غایی هوشمند سازی و حرکت در مسیر شهر هوشمند تأکید کرد: رفاه و هوشمندی بیشتر از مؤلفه‌ها و رویکردهای اصلی استان در راستای رسیدن به شاخص‌های شهر هوشمند است.

رئیس شورای شهر قم نیز با اشاره به ناگزیر بودن مجموعه مدیریت شهری درحرکت در مسیر اجرای سیاست کلان، ‌شهر هوشمند گفت: در شرایط کنونی باید یا شتاب و گریز بالایی به‌سوی هوشمند سازی حرکت کنیم.

عبدالله جلالی تأکید کرد: شایسته است در مسیر هوشمند سازی شهروندان توجهات بیشتری شود، اگر این مسئله به‌درستی پیاده شود بسیاری از مشکلات فعلی در حوزه اقتصاد و مراجعات اداری کاسته می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت فروش اینترنتی محصولات و مشاغل خانگی در شهر قم عنوان کرد: امکان عرضه اینترنتی صنعت غذا در شهر قم وجود داشته و این مسئله می‌تواند زمینه درآمدزایی خانواده‌ها را فراهم کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com