کد خبر ۷۰۲۲۲ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۵

معاون استاندار قم: در اجرای تقاطع‌های غیر همسطح در سطح شهر رضایتمندی مردم لحاظ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر رضایت‌مندی مردمی در اجرای تقاطع‌های غیر همسطح در سطح شهر گفت: نباید تصمیمی گرفت که بعدها پشیمان شویم بلکه باید به دنبال ارتقای شاخص‌های ترافیکی در سطح شهر باشیم.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات دفتر هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ایجاد تقاطع غیر همسطح در بلوار امام علی(ع) با میدان آزادی اظهار داشت: ترافیک این مسیر در صورت باز شدن قطعاً بیشتر از 75 متری عمار یاسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح دارای فشارهای اجتماعی است، افزود: برای جلوگیری از بالا رفتن حجم ترافیک این منطقه در آینده، باید پیش‌بینی‌های لازم در اجرای این طرح اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در ادامه در مورد ایجاد تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و خیابان کیوانفر گفت: ایجاد این عارضه دارای بحث اجتماعی بوده و باید دید ازنظر ترافیکی آیا امکان انجام این کار وجود دارد یا نه؟

وی افزود: طرح‌های ترافیکی در خیابان امام خمینی(ره) و اطراف حرم مطهر در راستای تسهیل درآمد و شد زائران انجام می‌گیرد، که با اجرای آن‌ها، دسترسی به  حرم مطهر حضرت معصومه(س) آسان‌تر می‌شود.

بهشتی روان شدن ترافیک و داشتن کمترین عارضه‌ها به بدنه‌ها را ازجمله اهداف اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و خیابان کیوانفر عنوان کرد و گفت: تبعات اجتماعی انجام این طرح دیده نشده و مشکلاتی که برای مردم در این منطقه ایجاد می‌شود باید در نظر گرفته شود.

وی  تأکید کرد: خیابان امام خمینی(ره) خیابان فعالی بوده و حال در این خیابان زیرگذر ایجاد کنیم، اصالت خیابان امام خمینی(ره) زیر سؤال رفته و تبعات اجتماعی بسیاری دارد و جواب قانع‌کننده‌ای در این رابطه نداشته و اجرای این طرح همه را ناراضی می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر رضایت‌مندی مردمی در اجرای تقاطع‌های غیر همسطح در سطح شهر گفت: نباید تصمیمی گرفت که بعدها پشیمان شویم بلکه باید به دنبال ارتقای شاخص‌های ترافیکی بوده و مشکل ترافیک این منطقه حل شود.

از اختصاص 138 میلیارد ریال به خرید تجهیزات آتش‌نشانی تا اخذ مجوز شورا برای احداث تقاطع غیر همسطح آیت‌الله بروجردیامضای توافق‌نامه ساخت 10 تقاطع غیر همسطح در اهوازافتتاح تقاطع غیر همسطح شهر قم توسط لاریجانی

در ادامه مشاور اجرای تقاطع غیرهمسطح بلوار امام علی(ع) با بیان اینکه این بلوار حدفاصل شهدای فردو و شهدای منا است، اظهار داشت: با توجه به اینکه این بلوار در ابتدا 36 متری بوده و سپس 60 متری طراحی‌شده، ترافیک اصلی منطقه پردیسان این بلوار است.

همچنین مشاور اجرای تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و خیابان کیوانفر درباره این طرح گفت: در مطالعات این طرح، سه گزینه برای راستای خیابان کیوانفر دیده بود، در هر سه گزینه بلوار کیوانفر به‌صورت زیرگذر با طول‌های متفاوت دیده بود، مطالعات ما هم زیرگذر دیده‌شده اما رد شده و نهایتاً مطالعات به زیرگذر در راستای خیابان امام خمینی(ره) منتهی شد.

در پایان رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و خیابان کیوانفر گفت: بزرگ‌ترین حسن این طرح این بوده که راه دسترسی زائران به مراکز اقامتی و خدماتی تسهیل می‌شود.

روح‌الله امراللهی خاطرنشان کرد: تنها تقاطعیکه مشکل اقتصادی ایجاد نمی‌کند اجرای این طرح است، اجرای این طرح دو آورده برای ما دارد نخست اینکه با اجرای این طرح، خیابان امام خمینی(ره) جریان ترافیکی روانی داشته و دوم اینکه با ایجاد دسترسی آسان زائران به مراکز اقامتی اطراف حرم مطهر، رونق اقتصادی در سطح استان ایجاد می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com