کد خبر ۷۱۷۹۱ انتشار : ۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۴
در ایام نوروز؛

نظارت بر آثار و ابنیه تاریخی قم تشدید می شود

مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت:گشت‌ شبانه روزی یگان حفاظت میراث فرهنگی قم در قالب دو تیم داخل و بیرون شهری انجام می‌شود.

نظارت بر آثار و ابنیه تاریخی قم تشدید می شودبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حمید یزدانی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به تشدید گشت‌های نظارتی یگان حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی استان در ایام نوروز اظهار کرد: گشت‌های ۲۴ ساعته یگان حفاظت همه روزه در قالب دو تیم داخل شهر و بیرون شهر انجام می‌شود.

وی افزود: این تیم‌های گشت زنی تخلفاتی همچون تخریب آثار، حفاری‌های غیرمجاز و غیره  را مورد توجه قرار داده و پیگیری می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه در بنا‌های تاریخی پرتردد همچون خانه تاریخی زند، مقابر گنبد سبز، تپه قلی درویش و موارد این چنینی نیرو‌های حفاظت مستقر هستند خاطرنشان کرد: در بنا‌های ثبتی سطح شهر نیز مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلفی موارد به یگان حفاظت میراث فرهنگی اطلاع رسانی می‌کنند.

یزدانی ادامه داد: از ۲۸ اسفندماه تا ۲ فروردین ماه در مجموع ۲ گشت مشترک با نیروی انتظامی، ۹ گشت تعاملی با سایر نهاد‌های اجرایی و ۴۲ بازدید و سرکشی از بنا‌ها و آثار ثبتی استان انجام شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com