کد خبر ۷۲۷۵۱ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰
کشفیات پلیس در قم

از دستگیری سارق ۴ میلیارد ریالی تا کشف ۹ کیلویی شیشه

دستگیری سارق ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیونی طلا، کشف ۱۰۲ هزار نخ سیگار قاچاق در قم و کشف ۹ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد افیونی شیشه در قم اخبار مربوط به کشفیات اخیر قم را تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری سارق یک کیلوگرم طلا به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در استان خبر داد.

سردار عبدالرضا آقاخانی اظهارداشت: با طرح شکایت یک مالباخته در پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم مبنی بر سرقت یک کیلوگرم طلا از منزل وی، موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به این که از وجود این حجم از طلا در منزل تنها فرزندان و نوه های فرد شاکی با خبر بودند، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز و یکی از نوه ها به عنوان متهم شناسایی و رفتار وی تحت نظر مأموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: با دستگیری و انتقال متهم به پلیس آگاهی تحقیقات آغاز و نامبرده با مشاهده شواهد و قرائن موجود به سرقت یک کیلوگرم طلا به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سردار آقاخانی افزود: در این رابطه ۳ فرد فاقد سابقه و فعال در امر خرید و فروش طلا به عنوان خریدار طلاجات مسروقه شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: سرانجام متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

سردار آقاخانی در پایان ضمن توصیه به طلا فروشان مبنی بر عدم خرید طلا بدون فاکتور، از شهروندان خواست تا از نگهداری طلا و جواهرات به مقدار زیاد در منزل خودداری کنند.

فرمانده انتظامي استان قم با اشاره به دستگيري و انهدام باند دیگری از سارقان مغازه و کشف 20 فقره سرقت در قم عنوان کرد: در پي وقوع چندين فقره سرقت از مغازه های شیشه سکوریت در قم، موضوع به صورت ويژه در دستور کار كارآگاهان پليس آگاهي استان قم قرار گرفت.

وي گفت: در ادامه مأموران با بررسي و مطالعه دقيق پرونده هاي ورودي و جغرافياي جرم و همچنین انجام اقدامات پليسي ابتدا متهم اصلي و سپس 2 تن از همدستانش را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: افراد مذکور در ساعات بعدازظهر هنگامي که مغازه داران جهت استراحت به منزل مراجعه و کرکره مغازه را باز مي گذاشتند اقدام به باز نمودن قفل شيشه سکوريت کرده و اموالي شامل لپ تاپ، گوشي، کيس و مانيتور و اسپيکر  را سرقت مي‌کردند.

سردار آقاخانی تصریح کرد: متهمان طی تحقیقات مأموران و در مواجهه با شواهد و قرائن موجود به 20 فقره سرقت مغازه درقم اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری 2 نفر مالخر در ارتباط با این پرونده خبر داد و گفت: سرانجام متهمان برای انجام مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم هم چنین از کشف ۹ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد افیونی شیشه و دستگیری ۲ نفر متهم در استان خبر داد.

سردار عبدالرضا آقاخانی در همین رابطه اظهارداشت: با اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و استان سیستان و بلوچستان بر روی عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر مشخص شد یک قاچاقچی قصد دارد با یک دستگاه خودرو سمند مقدار قابل توجهی مواد افیونی شیشه را از زاهدان با عبور از حوزه استحفاظی استان قم به تهران منتقل کند که با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ادامه ضمن هماهنگی های قضائی ۳ اکیپ اطلاعاتی عملیاتی از عوامل این پلیس در محورهای ورودی به استان قم مستقر شدند.

وی خاطرنشان کرد: با تداوم اقدامات پلیس، خودرو سمند در عوارضی “قم-کاشان” توسط ماموران شناسایی، متوقف و راننده و سرنشین دستگیر شدند.

سردار آقاخانی تصریح کرد: در بازرسی از سمند ۹ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد افیونی شیشه در قالب ۶ بسته پلاستیکی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: سرانجام متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

***

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف ۱۰۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در قم خبر داد.

سرهنگ احمد کرمی اظهارداشت: در پی اخبار واصله مبنی بر نگهداری مقدار قابل توجهی سیگار خارجی قاچاق در یکی از مغازه های سطح شهر، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: در ادامه مأموران ضمن شناسایی محل مذکور و هماهنگی با مقام قضائی استان به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: سپس طی بازرسی از مغازه، ۱۰۲ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان افزود: سرانجام پرونده تشکیل و متهم برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com