کد خبر ۷۲۷۵۷ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵
مسئول سینمایی ارشاد قم عنوان کرد؛

اجرای طرح سلام سینما در روستاهای قم/افزایش دوبرابری ظرفیت سینما‌های قم

رضوانی گفت:طرح"سلام سینما"در روستا‌های استان اجرا می‌شود و سینما‌هایی به صورت سیار به اکران فیلم در روستا‌ها و بخش‌های تابعه می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمدکاظم رضوانی مسئول سینمایی ارشاد قم در خصوص وضعیت سینما‌های استان،گفت:سینما آوینه، سینما تربیت، سینما ونوس، سینما آیه،سینما شهرآفتاب و سینما کانون سینما‌های رسمی استان و در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان قم عنوان کرد: سال ۱۳۹۷ به نسبت سال ۱۳۹۶ ظرفیت صندلی سینما در قم افزایش دوبرابری داشته است، سال ۱۳۹۸ هم این روند افزایش صندلی سینما ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سینما آوینه در ۲۴ متری آیت‌الله کاشانی ۲۲۰ صندلی، پردیس سینمایی شهرآفتاب در قالب ۳ سالن یک سالن ۴۰۰ صندلی و دو سالن ۹۰ صندلی، سینما کانون در شهرک پردیسان ۲۲۰ صندلی، سینما ونوس با دو سالن ۲۲۰ و ۸۰ صندلی و سینما تربیت با توجه به تعمیرات و ترکیب‌بندی جدید ۴۰۰ صندلی ظرفیت دارند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سینما استقلال، سینما نور و سینما باغ موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد و در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد، با توجه با سینما‌های جدیدی که به چرخه فعالیت اضافه شده، درجه کیفی سینما‌های استان درجه یک هستند و سینما ونوس جزو سینما‌های ممتاز محسوب می‌شود.

رضوانی با بیان اینکه متقاضیان زیادی برای تاسیس سینما در قم وجود دارد،افزود: سینما بازار شهر در ابتدای ورودی سوم شهرک پردیسان با ۴ سالن، بازار سلام در عماریاسر، متقاضی بین ۵ تا ۸ سالن سینما و افزوده شدن ۲ سالن به سالن‌های سینما در پردیس سینمایی ونوس از جمله برنامه‌های سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی قم است.

وی اشاره کرد: در مجموع با توجه به ظرفیت سینما نور، سینما باغ موزه دفاع مقدس و سینما استقلال طی سال جاری و حتی سال‌های آینده می‌توان شاهد رشد صندلی‌های سینما در قم باشیم.

مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان قم تصریح کرد: با توجه به استانداردی که در برخی مراکز رسمی وجود دارد، به ازای هر ۱۰۰ نفر یک صندلی سینما باید وجود داشته باشد، اگر ظرفیت شهر قم را یک میلیون نفر درنظر بگیریم، تقریبا ۱۰ هزار صندلی سینما در قم نیاز است، ما در ابتدای راه هستیم و با توجه به ظرفیتی که امسال فعال می‌شود، تقریبا ۲۰ درصد استاندارد را می‌توانیم برای شهر قم تامین کنیم.

رضوانی ابراز کرد: درحال حاضر طرح "سلام سینما" در روستا‌های استان اجرا می‌شود و سینما‌هایی به صورت سیار به اکران فیلم در روستا‌ها و بخش‌های تابعه می‌پردازند.

وی یادآورشد: اداره فرهنگ و ارشاد قم تمایل دارد که در مراکز بخش‌های استان سینما تاسیس شود و اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی وجود داشته باشد، اداره فرهنگ و ارشاد قم طرح‌های حمایتی برای این افراد در نظر دارد.

وی در خصوص تغییر قیمت بلیط سینما در سال جدید گفت: در ادارات استان‌ها هیچ تغییر قیمیتی تا این لحظه صورت نگرفته، با توجه به وضعیت اقتصادی و سیاست‌گذاری سازمان سینمایی افرایش قیمت نداشته‌ایم.

مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان قم ادامه داد: در ایام نوروز حدود ۷۰ هزار نفر در سینما‌های قم فیلم دیده‌اند و بیشترین استقبال در ایام نوروز از فیلم " متری شش و نیم" بوده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com