کد خبر ۷۲۷۷۳ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۳

تكواندو قم با 2 طلا درخشيد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مسابقات آزاد تکواندو رده سنی نوجوانان ایران با حضور بیش از 1200 تکواندوکار از استان‌های مختلف کشور به انجام رسید و سرانجام تعداد 56 تکواندوکار با ایستادن روی سکوهای برتر اوزان مختلف و همچنین با نظر شورای فنی به رقابت‌های انتخابی ورود به اردوی تیم ملی راه یافتند.

اعزام تکواندوکاران نوجوان به قهرمانی آسیا

این در حالی است که تیم ملی تکواندو نوجوانان کشورمان امسال دهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را پیش‌رو دارد، پیکارهایی که از 31 تیر ماه به مدت دو روز در شهر امان پایتخت اردن برگزار می‌شود و قم به واسطه کسب دو طلای این انتخابی دارای شانس کسب سهمیه آسیا است.

هوگوپوشان طلایی قم بین 56 تکواندوکار اردونشین

مسابقات آزاد ایران به عنوان انتخابی کسب سهمیه ورود به اردوی تیم ‌ملی نوجوانان به مدت چهار روز در خانه تکواندو برگزار شد و بین 56 هوگوپوشی که موفق به کسب مجوز حضور در اردوی بعدی این تیم شدند، کامران کاظمی و ابوالفضل مولایی دو تکواندوکار مستعد و آینده‌دار استان قم نیز حضور دارند.

2 عنوان قهرمانی حاصل رقابت 19 تکواندوکار قم

این دوره از پیکارها با حضور تکواندوکاران اوزان منهای 45، 48، 51، 55، 59، 63، 68، 73، 78 و به اضافه 78 کیلوگرم برگزار شد و سهم تیم اعزامی هیات تکواندو قم که اعضای آن را 19 تکواندوکار مستعد این رده سنی تشکیل می‌دادند، کسب دو مدال طلا از اوزان سوم و پنجم بود.

قهرمانی کاظمی در وزن سوم

در وزن سوم این دوره از مسابقات تکواندوکاران 51 کیلوگرم به روی شیاپچانگ رفتند و دیدار نهایی بین کامران کاظمی از تیم هیات تکواندو استان قم و علی توکلی دینانی از تیم هیات اصفهان به انجام رسید، مسابقه‌ای که در آن نماینده قم موفق‌تر بود و با شکست حریف خود به مقام قهرمانی و نشان طلا رسید، در این وزن کیوان جوادیان از مازندران و علیرضا وفایی از بوشهر مشترکا سوم شدند.

رتبه نخست مولایی در وزن پنجم

دومین نشان طلای تیم منتخب هیات تکواندو استان قم نتیجه درخشش ابوالفضل مولایی در وزن پنجم بود، وزنی که در آن تکواندوکاران 59 کیلوگرم به رقابت پرداختند و مولایی با شکست عرفان بزرگی از مازندران به مقام قهرمانی و نشان طلا رسید، ضمن اینکه عرفان بزرگی نایب‌قهرمان شد و مقام سوم مشترک به شهاب یوسفی از تهران و میلاد علی‌پور از قزوین تعلق گرفت.

انتخاب داور قمی به عنوان برترین قاضی مسابقات

در پایان این رقابت‌ها حسین سلیمانی از قم، علی بای‌سرخی از مازندران، بهزاد نوشادی‌مقدم از تهران و ابراهیم مهاجر از لرستان به عنوان بهترین داوران انتخاب و تقدیر شدند، ضمن اینکه مسابقات انتخابی ورود به اردوی تیم ملی نوجوانان روز نهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و مولایی و کاظمی از قم در آن حضور می‌یابند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com