کد خبر ۷۲۷۹۶ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۱

ذوالنور: احداث منازل سیل‌زدگان به نهضت و حرکت جهادی نیازمند است

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه سیل یکی از دلخراش‌ترین حوادثی بود که در این چند سال ملت را آزرده کرد اظهار کرد: زمانی که حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، سیل و طوفان روی می‌دهد باید همه کسانی که حس انسانی، دینی و مذهبی دارند ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوع دوستی از ویژگی‌های یک مسلمان ایرانی است. کسانی که خصلت انسانی در آنها زنده باشد در چنین وضعیتی با مشاهده اذیت، آزار، سختی و آسیب جدی به هم نوعان نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی دولت گفت: بنیه‌های اقتصادی دولت ممکن است توان لازم را برای حل مشکلات نداشته باشد بنابراین تمام تلاش نظام بر این است که خسارت آسیب‌دیدگان سیل تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید انسانیت و مسلمانی را از یاد برد بلکه لازم است تکلیف انسانی و الهی را انجام دهیم بنابراین برای شکوفایی خصلت‌های انسانی و الهی در وجودمان در چنین شرایطی نیازمند انجام کار خیر هستیم.

ذوالنور عنوان کرد: همانطوری که مشاهده شد مردم از ساعات اولیه حادثه سیل از دور و نزدیک به هر وسیله‌ای که می‌توانستند فعالیت خود را شروع کردند و با حضور در منطقه و تلاش شبانه‌روزی و پذیرش خطر به فعالیت پرداختند.

وی با اشاره به انواع کمک‌های انجام شده از سوی مردم گفت: کمک‌های نقدی، مایحتاج سیل زدگان، تبلیغ و تلاش برای فعال کردن و بسیج کردن دیگران انجام شد. شاهد بودیم در حادثه سیل اخیر مردم و برخی نهادها و ارگان‌ها مانند هلال احمر، نیروهای مسلح و نهادهای مردمی مانند شجره طیبه بسیج حضور پیدا کردند.

ذوالنور یادآور شد: سازمان بسیج، سپاه و نیروهای مسلح و هلال احمر در صحنه هستند و از نزدیک نیازها را تشخیص می‌دهند و بدون از دست دادن وقت، نیازها را تأمین می‌کنند و کمک‌های مردم را در جای خود به مصرف اصلی می‌رسانند.

وی با بیان اینکه وجود بسیج برکتی است که می‌تواند کمک مردم را تسهیل کند گفت: حجم خرابی‌ها و ویرانی‌ها به شکلی است که اگر بخواهیم توقع داشته باشیم دولت حل کند به سرعت از عهده دولت برنمی‌آید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت مناطق سیل زده دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و مردم نمی‌توانند در دراز مدت در چادرها باشند و همچنین در زمینه بهداشت مشکلاتی ایجاد می‌شود و در این شرایط بیماری‌های واگیردار برای مردم مشکل‌ساز خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور یادآور شد: به کمک و مساعدت بسیج و جهاد نیاز است تا بتوان در این مقطع حساس نقش مؤثر را ایفا کرد و درد، رنج و آلام مردم را کاهش داد.

وی عنوان کرد: سازمان بسیج شبکه‌ای در کل کشور و خروجی و ورودی شهرها دارد و در محل ورودی نماز جمعه و اماکن عمومی پایگاه‌های بسیج کمک‌ها را جمع‌آوری و متناسب با نیاز برای سیل‌زدگان استفاده می‌کنند.

ذوالنور با بیان اینکه اکنون اسکان موقت برای سیل زدگان در حال انجام است گفت: احداث منازل آسیب دیده و محل کسب و کار و اماکن عمومی نیاز به یک نهضت، حرکت جهادی و عمومی خداپسندانه دارد و افراد توانمند باید در این  امر خیر شرکت کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com