کد خبر ۷۳۸۵۷ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰

ساخت بیش از ۱۶۱ مدرسه توسط خیرین در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید محمدرضا هاشمی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سال ۹۸ که عصر امروز در سالن جواد(ع) استانداری برگزار شد گفت: در حوزه مدرسه سازی از طرف خیرین یک انقلاب را در استان قم شاهد هستیم.

وی یادآور شد: ساخت بیش از ۱۶۱ مدرسه با هزینه تقریبی ۹۰۰ میلیارد تومان گواه این مطلب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با ابراز رضایت از بخش نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه درصد با سوادی استان قم بیشتر از میانگین کشوری است، میانگین نرخ با سوادی در کشور ۹۴ درصد و در استان قم ۹۷ درصد است.

هاشمی اظهار داشت: بحث مهارت آموزی و رونق اقتصادی بسیار موضوع خوبی است که در طرح اوقات فراغت گنجانده شده است این مسئله سبب می‌شود دانش‌آموزان در آینده دغدغه چندانی برای اشتغال و هنر آموزی نداشته باشند اما اینکه بعضی از دانش آموزان به خاطر عدم تمکن مالی شرایط شرکت در این گونه طرح‌ها را ندارند چندان مطلوب و قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بار مسئولیت مربیان پرورشی را سنگین‌تر می‌کند اگر فرزند ما افت تحصیلی داشته باشد تلاش می‌کنیم این مشکل را برطرف کنیم اما در حوزه مسائل دینی و فرهنگی باید خانواده‌ها دقت بیشتری داشته باشند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم تاکید کرد: ردیف خاصی از تهران در مورد اعزام کاروان‌های دانش آموزی راهیان نور نداریم اما از آنجایی که تک شهرستانی هستیم شورای برنامه ریزی استان باید تصمیم بگیرد و ردیفی را به این مسئله اختصاص دهد‌.

هاشمی در پایان‌تصریح کرد: قانون پرداخت ۵ درصد عوارض ساختمانی به آموزش و پرورش در همه استان‌ها در حال اجرا شدن است بنابراین استان قم از این قاعده مستثنا نیست.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com