کد خبر ۷۳۸۵۸ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۳

قم بهترین وضعیت باسوادی در کشور را دارا است

معاون استاندار قم گفت: میانگین باسوادی قم 97 درصد بوده که نسبت به سایر استان‌های کشور 3 درصد بالاتر است، متوسط باسوادی در کشور 94 درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید محمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش در که سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت باسوادی در قم بسیار مطلوب‌تر از سایر استان‌های کشور است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب باسوادی در قم افزود: میانگین باسوادی قم 97 درصد بوده که نسبت به سایر استان‌های کشور 3 درصد بالاتر است، متوسط باسوادی در کشور 94 درصد است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با بیان برنامه‌های استان در ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در قم گفت: قم در انتظار جشن پایان بی‌سوادی بوده و امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، جشن پایان بی‌سوادی و خداحافظی با این مسئله برای نخستین بار در استان قم گرفته شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به مراکز جدید تأسیس‌شده در قم گفت: در چند سال گذشته 161 واحد آموزشی جدید بااعتباری بالغ‌بر 900 میلیارد تومان در قم تأسیس و به بهره‌برداری رسیده که با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، رضایت‌بخش بوده است.

وی فرارسیدن فصل تابستان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: برنامه‌های اوقات فراغت در قم نباید به نحوی برنامه‌ریزی شود که دانش آموزان بی‌بضاعت و ساکن مناطق پایین‌شهری قم امکان حضور و استفاده از آن‌ها را نداشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ادامه داد: آموزش‌وپرورش و دیگر نهادهای متولی در زمینه ایجاد اوقات فراغت، برنامه‌های خود را بر مبنای همه‌گیر بودن و امکان استفاده عموم جوانان تنظیم و برنامه‌ریزی کنند.

هاشمی با اشاره به وضعیت اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی و شرکت در آیین معنوی راهیان نور تأکید کرد: تمام هزینه و اعتبارات راهیان نور توسط اعتبارات استانی و تصمیم‌گیری‌های دستگاهی تأمین‌شده و هیچ‌گونه ردیف بودجه مرکزی برای این مسئله تعیین نشده است.

وی با تأکید بر ضرورت توزیع عادلانه سرانه‌های اجتماعی و آموزشی در سطح استان خاطرنشان کرد: توزیع سرانه‌های دانش‌آموزی و آموزشی باید با اولویت مناطق محروم انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم تصریح کرد: مربیان آموزش‌وپرورش نسبت به حساسیت آسیب‌های اجتماعی هوشیار بوده و نسبت به فرهنگ‌سازی و مبارزه با این معضلات برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com