کد خبر ۷۴۴۹۱ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۸

کاهش 0.1 درصدی نرخ بیکاری در استان قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مهرداد غضنفری سه شنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به سند اشتغال استان قم اظهار کرد: دستگاه‌های متعددی در استان در سال 97، تفاهم‌نامه‌هایی را برای ایجاد اشتغال امضا کردند، باید آمارهای روشنی از وضعیت اشتغال ایجاد شده توسط این دستگاه‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: سند اشتغال استان قم در سال 98 تدوین شده است و این سند در هفته آینده برای اجرا به دستگاه‌ها، ارائه می‌شود؛در سال 97 شاهد کاهش 0.1 درصدی نرخ بیکاری در استان با وجود مشکلات اقتصادی بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: موانع موجود در طرح کارورزی موجب کاهش استقبال از این طرح در استان‌ها شد، اما باید به دنبال برطرف این موانع باشیم، جامعه هدف طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

غضنفری طرح کارورزی را نیازمند اصلاح دانست و تصریح کرد: باید به دنبال تدوین بسته پیشنهادی برای اصلاح این طرح و ارسال آن به مرکز باشیم.

وی ادامه داد: منابع ارزان قیمت برای استان‌ها برای طرح اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است، باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و تسهیل در پرداخت وام به روستاییان صورت بگیرد. عملکرد استان قم در اجرای طرح مشاغل روستایی عملکرد شاخصی بود، با وجود این که تنها پنج درصد جمعیت استان، روستایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود:  برای نخستین بار سند اشتغال در سال 97  اجرا شد، اشتغال ایجاد شده در سال گذشته بیشتر از اشتغال پیش بینی شده در سند بود، برای همین نرخ بیکاری در استان در سال 97 با کاهش جزئی ثابت ماند.

غضنفری ثبت اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان قم در سامانه رصد را ضروری دانست و تصریح کرد: ممکن است که میزان اشتغال ثبت شده در این سامانه را به عنوان عملکرد دستگاه‌های اجرایی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: عملکرد طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان قم در سال گذشته مناسب بود، اما عملکرد این طرح در استان در سال جاری به هیچ وجه قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد: تشکیل شورای مهارت در استان را پیشنهاد می‌دهیم تا شاهد گسترش مهارت آموزی در قم باشیم.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com