کد خبر ۷۵۷۰۹ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۵۷

استان قم با کمبود 2000 معلم روبه‌رو‌ست‌

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: نزدیک به 2 هزار کسری نیروی انسانی در مقاطع مختلف داریم
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام عصر امروز در سومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش در سال جاری که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 255 هزار نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند، اظهار داشت: در شروع سال تحصیلی جدید این تعداد به 263 هزار دانش‌آموز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: در سال گذشته افزایش دانش‌آموز 5 هزار دانش‌آموز بود که امسال بین 8 الی ده هزار نفر افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در کمبود فضای آموزشی و بالا بودن تراکم دانش‌آموزی در کلاس جزو استان آخر در کشور بودیم، عنوان کرد: امروز با افزایش 61 هزار دانش‌آموز در 6 سال، در گزارشی که شش ماه گذشته سازمان نوسازی اعلام کرد استان یزد جزو استان برتر بود و استان قم رتبه 26 را به دست آورده‌ایم که نگران‌کننده است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه در میان دانش آموزان تمایل به ثبت‌نام در مدارس برند را داریم، بیان کرد: نزدیک به 2 هزار کسری نیروی انسانی در مقاطع مختلف را داریم که باید این تعداد جبران شود.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم نزدیک به 400 هزار نفر از سال 96 تا 1400 بازنشسته در کشور داریم که استان قم هم جزو این استان‌ها است.

360 معلم جذب آموزش و پرورش گلستان می‎‌شوند3863 معلم در اصفهان بازنشسته می‌شوند؛ استان اصفهان با کسری 15 هزار معلم مواجه استخواهان واریز سود صندوق ذخیره به حساب معلمان هستیم

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: تراکم دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی در سطح استان بیش از 32 و نیم است که این مسئله در سطح کشور کمتر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بحرانیترین مبحث در زمینه فضای آموزشی منطقه پردیسان، شهرک انسجام و روبروی بوستان علوی است، تأکید کرد: در شهرک انسجام زمین کاربری آموزشی نداریم و یا روبروی بوستان علوی در شعاع 5 هزار متری آنجا حتی یک مدرسه وجود ندارد، در این مناطق کاربری آموزشی هست اما زمین متعلق به شخص بوده و کاربری آموزشی ندارند.

شیخ‌الاسلام ابراز کرد: امسال با توجه به مشکلات اقتصادی مردم دستور داده‌ایم بحث نرخ شهریه مدارس خاص را تا حداقل یعنی ده درصد افزایش دهیم، همچنین طرح روشنا در مدارس بحث حضور روحانی در مدارس است که نظر بنده این است که حق‌الزحمه این روحانیون همین بر اساس ده درصد در نظر گرفته شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com