کد خبر ۷۵۷۱۱ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۵۷

افزایش 15 درصدی شهریه دوره پیش‌دبستانی در قم مصوب شد

در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم افزایش 15 درصدی شهریه دوره پیش‌دبستانی مورد موافقت قرار گرفته و از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هنری و تجسمی استان در ابتدای شهریور خبر داده شد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان در سال جاری به ریاست بهرام سرمست استاندار قم و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

در این جلسه افزایش 15 درصدی شهریه دوره پیش‌دبستانی مورد موافقت قرار گرفت و از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هنری و تجسمی استان در ابتدای شهریور خبر داده شد.

در بخشی از این جلسه، فرماندار قم با تأکید بر موردتوجه قرار دادن فضاهای آموزشی توسط شورای شهر و شهرداری اظهار داشت: توسعه شهر باید در مسیری باشد که فضاهای آموزشی هم در نظر گرفته‌شده باشد.

مرتضی حیدری افزود: اراضی متعلق به شهر بوده درنتیجه شهر نیازمند فضاهای مختلف آموزشی، بهداشتی و .. است، شهرداری باید برای مناطقی مثل شهرک انسجام و یا روبه‌روی بوستان علوی هم فضای آموزشی در نظر بگیرد.

حیدری مسئول آموزش را نهاد آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: مهدکودک را بهزیستی به عهده دارد و مجلس بودجه‌ای برای دوره پیش‌دبستانی در نظر نگرفته است و اگر برای آموزش سلیقه‌ای فکری نشود با یک بحران مواجه خواهیم شد.

در ادامه جلسه معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، با بیان اینکه کل فعالیت‌های اوقات فراغت تابستان در 5 محور برنامه‌ریزی‌شده است، عنوان کرد: فعالیت‌های بصیرتی و تربیتی در 20 پایگاه، مهارت‌های هنری در 10 پایگاه، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کارورزی در 56 هنرستان و مهارت‌های تربیت‌بدنی در 25 فضای سربسته به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ناصر حمزه‌ای گفت: کاری که امسال انجام شد و سال گذشته نبود توافقی بود که با اداره کل اتباع انجام شد، در این توافق کلیه دانش آموزان اتباع و دانش آموزان جامعه المصطفی به‌صورت رایگان از برنامه‌های اوقات فراغت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در راستای اوقات فراغت دانش آموزان ابراز کرد: همچنین نزدیک به 250 نفر از دانش آموزان سایر استان‌ها را برای زیارت حضرت معصومه آماده می‌کنیم که به زیارت بیایند.

بیش از 800 مربی پیش دبستانی در مازندران جذب شدند740 میلیارد ریال برای دوره‌های پیش دبستانی در مناطق محروم و 2 زبانه اختصاص یافتمدارس ابتدایی و پیش دبستانی در یزد تعطیل شد

معاون فرهنگی وتربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: شورای دانش‌آموزی در حال حاضر در اصفهان حضور دارند و نزدیک به 400 نفر از دانش آموزان را  برای مسابقات ورزشی آماده می‌کنیم که به مسابقات کشوری اعزام شوند.

حمزه‌ای در پایان از برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای هنری و تجسمی دانش آموزان در اول شهریور برگزار خبر داد.

 سپس میرپناهنده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: با توجه به اهمیت فوق‌العاده‌ای که برای دوره پیش‌دبستانی قائلیم نیازمند حمایت همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستیم، همچنین به دلیل بی‌بضاعتی مناطق حاشیه‌ای خواهان افزایش مدارس مشارکتی به 50 مدرسه هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 500 الی 600 هزار تومان سال قبل بوده که امسال با توجه به نرخ تورم خواستار افزایش این رقم هستیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com