کد خبر ۷۷۹۹۳ انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۸

برنامه‌ای برای ارائه زمین رایگان به تعاونی‌ها نداریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به آخرین وضعیت اراضی 48 هکتاری و 32 هکتاری گفت: ابتدا باید آماده‌سازی زمین توسط شهرداری انجام شود که در 48 هکتاری شروع‌شده و در 32 هکتاری نیز قول دادند که آماده‌سازی شروع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حسن صبوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اینکه برای تقسیط باقیمانده مسکن مهر،‌ قرار بر این شده که جلسه‌ای تشکیل شود و فهرست مالکان از سوی بانک به‌اداره کل تعاون تحویل داده شود، اظهار داشت: تعاونی‌ها باید بسیج شوند تا افراد به راه و شهرسازی و بانک معرفی شوند تا پروژه‌های باقیمانده، تعیین تکلیف نهایی و تقسیط شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اراضی 48 هکتاری و 32 هکتاری تصریح کرد: ابتدا باید آماده‌سازی زمین توسط شهرداری انجام شود که در 48 هکتاری شروع‌شده و در 32 هکتاری نیز قول دادند که آماده‌سازی شروع شود و بعد باید تفکیک اراضی با همکاری اداره کل ثبت و مشارکت اداره کل راه پیش رفته که مهم‌تر از این‌ها، تولید مسکن در این اراضی است که باید انجام شود.

صبوری خاطرنشان کرد: ما اعلام کردیم به‌موازات آماده‌سازی، در دو محور بلوار امام صادق (ع) و بلوار امام علی (ع) در اراضی 48 هکتاری، آمادگی تولید مسکن وجود دارد و در اراضی 32 هکتاری هم در یک جبهه این امکان فراهم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با تأکید بر اینکه قرار شده که تولید مسکن رخ دهد تا از محل فروش این واحدهای مسکونی، بتوانیم در بافت فرسوده کارهایی را انجام دهیم،‌ افزود: اراضی 32 هکتاری عمدتاً برای اراضی زیر دکل و اطراف ریل بوده و اراضی 48 هکتاری هم برای بافت تاریخی، بافت فرسوده و پروژه‌های اطراف حرم مطهر است.

وی با اشاره به بحث اقتصادی این پروژه‌ها، اضافه کرد: شاید در ابتدا بحث این بود که کار با تهاتر زمین انجام شود، اما ما معتقد بودیم با تراکمی ایجادی در این زمین‌ها‌ ارزش‌افزوده بیشتری پیدا می‌کند و ارزش اقتصادی پروژه بالاتر می‌رود.

به گفته صبوری هدف از اجرای این پروژه‌ها استفاده از توان و ظرفیت انبوه‌سازان برای تولید مسکن است که علاوه بر اینکه همه اقشار جامعه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند،‌ ارزش اقتصادی پروژه هم بالاتر برود، اما برای دهک‌های پایین جامعه، طرح اقدام ملی در نظر گرفته‌شده است که زمین تحویل بنیاد مسکن قرار داده می‌شود و بنیاد شروع به ساخت می‌کند و با شرایطی که به بعداً اعلام خواهد شد، به مردم تحویل می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: در هفته دولت نزدیک به 11 هزار مترمربع با ظرفیت 200 واحد در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت تا ساخت مسکن برای اقشار ضعیف اتفاق بیفتد و این موضوع مشارکتی است. اگر تعاونی ظرفیت داشته باشد می‌تواند در قالب مشارکت کار کند اما فعلاً برنامه‌ای برای اعطای زمین رایگان به تعاونی وجود ندارد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com