کد خبر ۸۷۰۱۲ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۴

شرکت های فناوری اطلاعات کرونا زده قم حمایت می شوند

مدیرکل فناوری اطلاعات قم از اختصاص بسته‌های حمایتی به شرکت های فعال فناوری اطلاعات خسارت دیده از کرونا در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، چهار طرح زیرساختی حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارزش دو هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان امروز با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

مرکز داده اقماری شماره یک شبکه ملی اطلاعات به منظور تحقق اهداف سند شبکه ملی اطلاعات، پروژه زیر ساخت ابری شبکه ملی اطلاعات با هدف ایجاد خودکفایی در خدمات ابری و افزایش تاب‌آوری تولیدکنندگان محتوای داخلی در برابر تحریم‌های ظالمانه را در دستور کار دارد.

همچنین طرح حمایت از کسب و کار‌های دیجیتالی آسیب‌دیده از ویروس کرونا با هدف رفع موانع رشد شرکت‌های استارت‌آپی و طرح «انتخاب هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» در سطح کشور با هدف رونق اقتصاد بخش تولید محتوای فرهنگ ایرانی و فعالان هنری،از  ۴ پروژه‌ای بود که با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان قم در حاشیه این مراسم در تشریح ویژگی‌های این طرح‌ها گفت: مزایای این طرح در اختیار عموم کسب و کار‌های فناوری اطلاعات قرار می‌گیرد و در آینده نزدیک نحوه استفاده از سوی شرکت‌ها و دستگاه‌های مربوطه به متقاضیان جهت بهره برداری اعلام می‌شود.

موسوی در ادامه  با اشاره به پیش بینی بسته‌های حمایتی ۵۰۰ میلیون ریالی ویژه ۵ هزار شرکت فناوری اطلاعات خسارت دیده از ویروس کرونا گفت: از پارسال تمامی کسب و کار‌های فناوری اطلاعات در سامانه ایران نوآفرین اطلاعات خود را ثبت کردند که این بسته حمایتی به شرکت‌های فعال استان قم نیز تعلق می‌گیرد.

او افزود: براساس اطلاعات موجود ۳۰ شرکت فعال فناوری اطلاعات استان  قم از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

همچنین در مرحله نخست بهره برداری از طرح انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی یک ماه اشتراک رایگان به دارندگان اینترنت ثابت اختصاص یافت.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com