کد خبر ۸۸۵۳۶ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۱

15 محصول وارداتی در قم داخلی‌سازی می‌شود‌

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در سال جاری با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده، 15 محصول وارداتی به ارزش 67 میلیون دلار در قم داخلی‌سازی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم در سال گذشته، احیای واحدهای راکد بود و امسال نیز چنین طرحی را در مسیر رفع موانع تولید در دست اقدام داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در آمار کشوری، 350 واحد راکد در قم اعلام‌شده است درحالی‌که بر اساس آخرین آمار، 225 واحد در قم وجود دارد و باید طبق مصوبات، برای احیای ده درصد آن اقدامات لازم را اتخاذ کنیم، در این میان تناقضی میان آمار واحدهای راکد وجود دارد که با ارزیابی دقیق آمار به‌زودی احصا می‌شود.

وی با بیان اینکه معیار احصای واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی، قرارداد بوده و به نظر می‌رسد در آمار کشوری، طرح‌های نیمه‌کاره نیز ذکرشده است، تصریح کرد: دراین‌باره با ارزیابی دقیق، امسال 25 واحد راکد دوباره احیا می‌شود.

سیجانی ابراز کرد: در سال جاری برگزاری دومین نمایشگاه ساخت داخل را در دست اقدام داریم، این نمایشگاه در سال گذشته با تلاش دستگاه‌های دولتی و واحدهای تولیدی و بخش خصوصی برگزار و با استقبال زیادی مواجه شد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات مهم در حوزه تولید خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده، 15 محصول وارداتی به ارزش 67 میلیون دلار در قم داخلی سازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در بازدید سرپرست وزارتخانه برخی از قطعات شرکت‌های بزرگ در سال گذشته داخلی سازی شده است و امسال دو کالای مهم در رابطه با قطعات هواپیمایی در شهرک صنعتی شکوهیه و ساحت اتوبوس فرودگاهی نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: همچنین امسال صادرات 250 میلیون دلاری به وزن 350 هزار تن به 15 کشور همسایه از قم پیش‌بینی‌شده است، ضمن اینکه در سه ماه اول امسال 31 میلیون دلار صادرات انجام شد و با توجه به 80 درصد بازگشایی مرزی و برگشت وضعیت معاملات به حالت قبل، امیدواریم این میزان صادرات تحقق پیدا کند.

سیجانی با تأکید بر اینکه امسال چهار پذیرش و اعزام هیئت‌های بازرگانی بین‌المللی در توسعه تعاملات پیش‌بینی شد که با شرایط کرونا فعلاً امکان ندارد، گفت: زیرساخت‌های تجاری نمایشگاه بین‌المللی در دست اجراست و قول مساعدی در مورد راه دسترسی ارائه‌شده که امیدواریم فاز اول نمایشگاه تا مهرماه آغاز شود.

وی اظهار داشت: تکمیل نمایشگاه فرش دستباف نیز از جمله طرح‌های تجاری و صادراتی است که با توجه به برخی مشکلات، تعیین تکلیف می‌شود و برآنیم از طریق ماه 27 به بخش خصوصی واگذار کنیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com