کد خبر ۹۱۷۸۳ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۲

وقتی ویروس شایعه قوی تر از ویروس کرونا می شود

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت: به‌طور حتم شایعه‌پراکنی و باور‌های غلط روند کنترل کرونا را کند خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، به نقل از مرکز بهداشت قم،محمدتقی سلطانی، مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت: به‌طور حتم شایعه‌پراکنی و باور‌های غلط پیرامون کرونا، علاوه بر این‌که سلامت مردم را تهدید می‌کند، روند کنترل این بیماری را نیز کند خواهد کرد.

 او افزود: باور‌های غلط در زمینه درمان، علایم و راه‌های انتقال ویروس کرونا شکل‌گرفته و ریشه در شایعات و خرافاتی است که پیرامون این مسئله وجود دارد.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم اضافه کرد: عده‌ای به دلیل منافع شخصی دست به شایعه و خرافه پراکنی پیرامون بیماری کرونا می‌زنند و حتی برخی بیماری کرونا و یا راه‌های انتقال آن را منکر می‌شوند.

سلطانی ادامه داد: برخی افراد به اسم طب اسلامی مطالبی با عنوان درمان قطعی کرونا و رفع مشکل کرونا منتشر می‌کنند، درصورتی‌که هر روش درمانی برای کرونا باید پروسه بسیار طولانی را طی کند تا پس از تحقیق و بررسی تایید شود.

او با بیان این‌که شایعه‌پراکنی تلاش‌ها برای قطع زنجیره انتقال بیماری را با شکست مواجه می‌کند، تصریح کرد: مردم باید مطالب علمی و درست را از منابع موثق و تایید شده دنبال کنند و بین اطلاعاتی که صحیح می‌باشد و مطالبی که غلط و شایعه است، تشخیص قائل شوند.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم با تاکید بر این‌که اطلاعات صحیح و درست را باید از منابع معتبر کسب کرد، ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کانال‌های دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی و رسانه‌های معتبر از جمله منابعی هستند که مردم می‌توانند اطلاعات پیرامون بیماری کرونا را کسب کنند.

او  با تاکید بر اعتماد مردم به خدمتگزاران حوزه سلامت، بیان کرد: هر روش و درمان سنتی در حوزه کرونا که موثق و موفقیت‌آمیز باشد، به‌طور حتم به مردم معرفی خواهد شد.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم افزود: اگر آحاد جامعه به نکات و اصول بهداشتی پایبند باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌کارگیرند، هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند و سلامت آن‌ها و خانواده‌هایشان حفظ می‌شود.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل‌توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com