کد خبر ۹۷۱۵۷ انتشار : ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶
نتایج نظرسنجی ایسپا در شهر قم:

تاثیر منفی کرونا بر معیشت شهروندان قمی

نتایج یک نظرسنجی در شهر قم نشان می‌دهد شیوع بیماری کرونا بر 64/4 درصد شهروندان قمی تاثیر منفی داشته است.در این نظرسنجی که توسط سازمان جهاد دانشگاهی (ایسپا) به تفکیک جنسیت در هرم و گروههای مختلف سنی و میزان تحصیلات از ابتدایی تا دکترا در هشت منطقه شهر قم صورت گرفته؛ 32/1 شهروندان قمی گفته‌اند که کرونا تغییری بر روی درآمد آنها نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نتایج یک نظرسنجی در شهر قم نشان می‌دهد شیوع بیماری کرونا بر 64/4 درصد شهروندان قمی تاثیر منفی داشته است.

در این نظرسنجی که توسط سازمان جهاد دانشگاهی (ایسپا) به تفکیک جنسیت در هرم و گروههای مختلف سنی و میزان تحصیلات از ابتدایی تا دکترا در هشت منطقه شهر قم صورت گرفته؛ 32/1 شهروندان قمی گفته‌اند که کرونا تغییری بر روی درآمد آنها نداشته است و 3 درصد نیز پاسخ داده‌اند که شیوع کرونا موجب افزایش درآمدشان شده است.

افراد دارای شغل آزاد و خانه‌دار، بیشتر از دیگران بیان کرده‌اند که درآمد آنها با شیوع کرونا کاهش یافته است.

در این نظرسنجی همچنین 59 درصد شهروندان قمی معتقدند مشکلات اقتصادی از قبل وجود داشته است و در مقابل 36 درصد مشکلات اقتصادی را به شیوع بیماری کرونا ربط دادند.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، مشکلات اقتصادی برای مردان و افراد دارای شغل آزاد، بیشتر از زنان و دیگر مشاغل نگرانی ایجاد کرده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، شرایط سخت اقتصادی بیشترین نقش را درخصوص عدم همراهی برخی شهروندان با محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت و نهادهای متولی، ایفا می‌کند.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، 94/2 درصد مردم قم به اقلام بهداشتی دسترسی داشته و تنها 5/8 گفته‌اند به اقلام بهداشتی دسترسی ندارند که از این بین 69/5 درصد پاسخ‌دهندگان، قیمت بالای اقلام بهداشتی را دلیل این عدم دسترسی عنوان کرده‌‌اند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com