کد خبر ۹۹۲۳۸ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۱
زاکانی در صحن مجلس:

تاسیس مرکز پژوهش‌ها در قم قانونی است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره تأسیس شعبه این مرکز در قم،گفت: این کار کاملاً قانونی است و در هیئت رئیسه مجلس مطرح شد و «قالیباف» هم آن را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری در واکنش به مباحثی که اردشیر مطهری علیه مرکز پژوهش های مجلس مطرح کرده بود، گفت: این نماینده مطالبی را ناظر به موضوع مرکز پژوهش های مجلس در جلسه علنی روز ۲۲ فروردین ماه مطرح کرده بود که بنده مواردی را به اختصار ذکر می کنم.

وی بیان کرد: البته ناگفته نماند پیش از آنکه این نماینده این مباحث را در مورد مرکز پژوهش های مجلس مطرح کند، برخی جریانات سیاسی با اهداف خاص مانند تضعیف مجلس و موضوع انتخابات این مسائل را مطرح کرده بودند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره تأسیس شعبه مرکز پژوهش ها در قم اظهار داشت: این کار کاملاً قانونی است و در هیئت رئیسه مجلس مطرح شد و رئیس مجلس شورای اسلامی هم آن را افتتاح کرد.

زاکانی ادامه داد: موثرترین علما تصدی این کار را بر عهده دارند و مرکز پژوهش ها در قم با مرکز تحقیقات اسلامی قم موازی کاری ندارد.

وی تصریح کرد: پیش از این مرکز پژوهش های مجلس، سه سطحی بود که با مشورتی که با رئیس مجلس و مشاوران آن انجام شد، این تصمیم را اتخاذ کردیم که برای پاسخگو کردن مرکز پژوهش های مجلس این مجموعه دو سطحی شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت استخدام ها و قراردادها در این مرکز گفت: مرکز پژوهش های مجلس ۲۵۰ پست رسمی دارد که قبل از حضور بنده در مرکز پژوهش های مجلس، ۲۲۳ نفر مشغول به کار بودند که الان ۲۲۵ نفر مشغول به کار هستند و ۲۵ کرسی هم هنوز خالی است.

زاکانی تأکید کرد: توصیه بنده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن است که در بیان نقطه نظرات خود دقت کنند و تحت تأثیر اغراض سیاسی بیرون از مجلس قرار نگیرند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com