کد خبر ۹۹۸۱۲ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۱
آیا شیوع کرونا در قم رو به کاهش است!؟

کاهش چشمگیر بستری‌های کرونایی در روز گذشته / قدیر: نارنجی شدن قم به خاطر معیشت مردم است

اگرچه گفته می‌شود کشور در سرازیری قله‌های پیک چهارم قرار گرفته است و روز گذشته _سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت_ نیز شهر قم کمترین میزان بستری‌های مبتلا به بیماری کرونا در چهارده روز گذشته را به ثبت رسانده؛ با این حال نوسان اعداد و ارقام بستری‌ها در قم نشان می‌دهد که وضعیت قم همچنان شکننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بر اساس اعلام رسمی اپلیکیشن ماسک، قم از ۱۴ اردیبهشت‌ماه به رنگ نارنجی کرونایی تبدیل شد. براساس گزارش این اپلیکیشن، ۱۲۴ شهرستان از وضعیت قرمز خارج و ۲۹ شهرستان وارد وضعیت قرمز شدند.

اگرچه گفته می‌شود کشور در سرازیری قله‌های پیک چهارم قرار گرفته است و روز گذشته _سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت_ نیز شهر قم کمترین میزان بستری‌های مبتلا به بیماری کرونا در چهارده روز گذشته را به ثبت رسانده؛ با این حال نوسان اعداد و ارقام بستری‌ها در قم نشان می‌دهد که وضعیت قم همچنان شکننده است.

 

تغییر رنگ بندی قم با هدف برخی گشایش‌های اقتصادی!

«محمدرضا قدیر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تغییر رنگ بندی کرونایی قم از قرمز به نارنجی را برای ایجاد برخی گشایش‌های اقتصادی در فعالیت‌ها و همچنین بازگشایی کسب و کار برخی مشاغل دانست و سپس اظهار داشت: استان قم همچنان شرایط قرمز را دارد و باید پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک از سوی مردم و اصناف رعایت شود.

قدیر که در جلسه امروز ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می‌گفت با تاکید بر این‌که شیوع بیماری کرونا در موج اخیر هنوز به حالت نزولی در نیامده است و از این رو باید همچنان مراقب بود؛ اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر و به طور متوسط، روزانه از ۶ تا ۱۰ نفر از بیماران کرونایی استان جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۲۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان بستری هستند که گزارش‌ها بیانگر وخیم بودن حال حدود ۱۰۵ نفر از این بیماران است.  

 همه مناطق شهر قم قرمز هستند 

در ادامه این جلسه رئیس مرکز بهداشت استان ضمن ارائه گزارش هفتگی از وضعیت کرونایی استان گفت: طبق نقشه شهر قم کل مناطق شهر قم در شرایط قرمز قرارگرفته‌اند و هم چنان با چرخش ویروس در استان روبرو هستیم  آمار بستری‌ها و بیماران بدحال هم صعودی است.

سیامک محبی افزود: به نسبت هر 100 هزار نفر جمعیت استان 6/6 دفم درصد آمار بستری‌ها در 30 روز قبل گزارش‌شده است قم به دلیل افزایش بستری‌ها به میانه جدول رسیده است و در رتبه 16 کشور قرارگرفته است تغییر رنگ نارنجی تنها برای گشایش اقتصادی از مشاغل گروه یک بوده چراکه با توجه به اعمال محدودیت‌ها هنوز هیچ تسهیلات اقتصادی دریافت نکرده‌اند.

«بهرام سرمست» استاندار قم در این جلسه با بیان این‌که همچنان از موج آخر کرونا عبور نکرده‌ایم؛ بیان کرد: خوشبختانه موج اخیر بیماری کرونا در استان به ثبات نسبی رسیده است و البته امیدواریم با تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم و اطلاع رسانی بیشتر درباره مسائل کرونا، شاهد وضعیت نزولی شیوع این بیماری در استان باشیم.

بازگشایی مشاغل گروه شغلی۲ در قم

«محسن اروجی» مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز در این جلسه با اشاره به تبدیل وضعیت کرونایی قم از قرمز به نارنجی نیز گفت: کاهش حضور کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی در وضعیت نارنجی از یک سوم تا یک دوم خواهد بود، ضمن آن که در این وضعیت نیز مانند وضعیت قرمز مأموریت های اداری غیرضروری لغو و جلسات حضوری نیز با حداکثر ۲۰ نفر برگزار خواهد شد.

اروجی همچنین به تداوم تعطیلی گروه های شغلی سه و چهار در وضعیت نارنجی اشاره کرد و یادآور شد: نمازجمعه و جماعات کماکان تعطیل خواهند بود، ضمن آن که ورود خودروهای غیربومی به قم و همچنین ورود خودروهای با پلاک قم به دیگر شهرها نیز همچنان ممنوع است و البته منع تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم درباره حمایت های ملی از اصناف تعطیل شده اذعان کرد: صدور یا تمدید پروانه های کسب تا پایان شهریور ماه سال جاری نیازی به استعلام نخواهد داشت، ضمن آن که بخشودگی بخشی از جرایم مالیاتی، اجرای برخی تسهیلات در امر چِک های بانکی و همچنین إمهال اقساط معوّق تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ از دیگر پشتیبانی های مربوط به اصناف آسیب دیده از کرونا خواهد بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com