کد خبر ۹۹۹۰۴ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
قم‌نا بررسی می‌کند:

چالش «جوان‌گرایی» در لیست‌های انتخاباتی شورای شهر قم

اگر بخواهیم برای جوان‌گرایی مصداق ذکر کنیم؛ با توجه به آیات قرآن و بیانات رهبر انقلاب، می‌توان گفت این جوان، جوان «مومن دانای انقلابی» است. جوان‌گرایی دوشاخصه گفتمانی دارد: «کارآمدی و عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض» به این معنی که جوان حزب اللهی با کار معقول و علمی باعث شکوفایی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، جوان‌گرایی یکی از چالش‌های مهم لیست‌های انتخاباتی شورای شهر در قم است. رهبر انقلاب در سالهای گذشته بر مکررا به کارگیری و استفاده از ظرفیت جوانان در اداره امور و ورود آنان به عرصه‌های مدیریتی کشور تاکید داشته‌ و آینده کشور را متعلق به جوانان با انگیزه‌ای می‌دانند که با اراده قاطع، فکر و ابتکار پی در پی می‌توانند کشور را به اوج اعتلاء برسانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جوان‌گرایی را مفهومی ورای سن و عدد عنوان کرده؛ با این حال معتقدند که جوانان این دوره فکورتر از جوانان نسل‌های گذشته هستند و نشاط، انگیزه و اعتماد به نفس و قدرت اندیشیدن آنان نیز بیشتر است.

بر این اساس جوان‌گرایی صرفا به منابع انسانی محدود نمی‌شود و در اصل این روح و کالبد فرآیندها، قوانین، سازه‌ها و کل یک سیستم که باید جوان‌سازی شود؛ هر چند کسی که جسم‌اش جوان است بهتر می‌تواند در این مسیر گام بردارد.

اگر بخواهیم برای جوان‌گرایی مصداق ذکر کنیم؛ با توجه به آیات قرآن و بیانات رهبر انقلاب، می‌توان گفت این جوان، جوان «مومن دانای انقلابی» است. جوان‌گرایی دوشاخصه گفتمانی دارد: «کارآمدی و  عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض» به این معنی که جوان حزب اللهی با کار معقول و علمی باعث شکوفایی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... می‌شود.

لذا جوان‌گرایی الزاما به معنی «پیر زدایی» و زدودن کشور از تجربه‌های جوانان استخوان خورد کرده دیروز نیست؛ بلکه منظور استفاده از ظرفیت‌های جدید و افکار خلاق وایده‌های نو است که با حمیتی مضاعف می‌تواند خون تازه‌ای را در رگ‌های جامعه به جریان درآورده و انقلاب تازه‌ای را در راستای امید و انگیزه دادن به مردم ایجاد کند.

به همین منظور پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در نظر دارد تا بررسی کند که این جوان‌گرایی تا چه حد در لیست‌های انتخاباتی رعایت شده و چه میزان در باب شایسته‌ سالاری بوده است. به عبارتی آیا جوان‌گرایی مد نظر لیست‌های انتخاباتی بر اساس سلیقه یا زد و بند بوده یا با «کارآمدی و  عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض» نزدیکی یا انطباق دارد.

بدیهی است این سوال در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و افزایش فهم، آگاهی مردم است و پاسخ به آن می‌تواند باعث بالا بردن درک سیاسی جامعه شود.

در حال حاضر در شهر قم، شورای هماهنگی اصولگرایان قم لیست خود را برای انتخابات شورای شهر نهایی کرده که بر اساس شنیده‌های قم‌نا، سه جوان «دهه شصتی» در این لیست حضور دارند. گفته می‌شود شورای هم‌افزایی جوانان انقلابی در قم نیز در صدد ارائه لیستی با شاخصه‌های جوان‌گرایی است که نتایج آن در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com