کد خبر ۲۴۲۵۵ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۵
براي نخستين بار در کشور صورت گرفت؛

ارائه اطلاعات مورد نياز زائرين در قالب QR Code

معاونت امور جوانان جمعيت هلال احمر استان قم در اقدامي ابتکاري با توجه به ماهيت اطلاع رساني پست‌هاي نوروزي سازمان جوانان، اطلاعاتي را در قالب QR Code آماده و در اختيار مسافرين و زائرين قرار مي‌دهد.

به گزارش قم نا ، با توجه به آغاز طرح ايمني و سلامت مسافران نوروزي، معاونت امور جوانان جمعيت هلال احمر استان قم در اقدامي ابتکاري با توجه به ماهيت اطلاع رساني پست‌هاي نوروزي سازمان جوانان، اطلاعاتي را در قالب QR Code آماده و در اختيار مسافرين و زائرين قرار مي‌دهد.
اين کار براي نخستين بار در استان قم به صورت ابتکاري در 12 پست ثابت انجام شده و هدف از طراحي اين کدها دسترسي سريع به اطلاعات پست‌هاي راهنمايي مسافرين نوروزي هلال احمر با توجه به نياز مسافرين در اوقات پرتردد پست ها است.
گفتني است؛ تمام مسافرين در حين سفر به استان مقدس قم مي‌توانند حتي از داخل خودرو خود فقط با يک نرم افزار بارکد خوان QR READER که بر روي تلفن هاي هوشمند نصب مي‌شود، از اطلاعات و امکانات اکيپ‌ها اطلاع رسان مطلع شوند.
اين بارکد‌ها به صورت عکس مقابل هر پست نصب ميشود، به نحوي که کاملا در دسترس و قابل رؤيت توسط مسافرين باشد.
لازم به ذکر است رمزينه پاسخ سريع يا QR Code يک رمزينه دو بعدي گرافيکي است که مي‌توان آن را به وسيله تلفن همراه دوربين‌دار و تلفن هوشمند بازخواني کرد. 

منبع : موج 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com