کد خبر ۳۶۱۲۹ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد:

کشف ۱۹۶۹ تخلف صنفی طی ایام نوروز در قم/ میوه قاچاق مشاهده نشد

قم - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از کشف هزار و ۹۶۹ تخلف در اجرای طرح نظارتی ایام نوروز در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد ذاکری با بیان اینکه طرح پایش و کنترل بازار در اجرای طرح نظارتی نوروز سال جاری از تاریخ اول اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه یافت، گفت: تعداد واحدهای بازرسی شده طی این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۹ مورد بوده که در این راستا هزار و ۵۸۳ پرونده تشکیل و هزار و ۹۶۹ تخلف کشف شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت ۴۴۴ تخلف گرانفروشی، ۵۷۶ تخلف عدم درج قیمت، ۱۸۲ تخلف عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ۳۷۶ تخلف عدم صدور فاکتور، ۱۱۱ تخلف تقلب مشاهده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: در طرح نوروزی هزار و ۲۶۷ مورد بازرسی از نانوایی‌ها و کارخانجات آرد استان انجام گرفته و ۱۲۷ پرونده در این مدت در این خصوص صادر شد.

وی گفت: در این مدت ۴۲۲ مورد بازرسی از دریافت کنندگان و عرضه کنندگان سوخت انجام گرفت و ۳۱ پرونده در این خصوص تشکیل شده است.

ذاکری عنوان کرد: برگزاری ۱۹۸ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان بطور روزانه، تشکیل ۲ اکیپ بازرسی مشترک بطور روزانه جهت نظارت بر هتل‌ها، رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها و کلیه مراکز توریستی، سیاحتی (بازرسان این سازمان، میراث فرهنگی، تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت، تشکیل ۲ اکیپ مشترک متشکل از نمایندگان این سازمان و تعزیرات حکومتی جهت نظارت بر واحدهای صنفی سطح شهر، مجتمع‌های بین راهی و غیره، ایجاد یک اکیپ مشترک متشکل از نمایندگان این سازمان و مرکز بهداشت استان جهت نظارت بر نانوایی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور و غیره، فعالیت یک اکیپ روزانه جهت نظارت کیفیت، کمیت و قیمت سوهان، فعالیت یک اکیپ مشترک جهت نظارت بر امدادخودرو‌ها، اتوبوس‌های بین شهری، تاکسی‌ها، بلیط فروشی‌ها و ترمینال مسافربری از جمله اقدامات انجام گرفته در ایام نوروز بود.

وی با اشاره به اختصاص یک مکان به بازرسان در پاساژ نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران تحت عنوان دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات اقتصادی، افزود: در این مکان ۲ تیم بازرسی بصورت صبح و بعد از ظهر مشغول بازرسی از واحدهای صنفی اطراف مسجد مقدس جمکران بوده و با واحدهای صنفی متخلف طبق قانون برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در خصوص نظارت بر تأمین نان مورد نیاز زائرین و مسافرین در ایام نوروز، افزود: با توجه به حجم بالای ورود زائران و مسافران به قم در ایام تعطیلات نوروز و ضرورت تأمین نان مورد نیاز آن‌ها، در جلسه شورای سیاستگذاری گندم، آرد و نان مقرر شد شرکت غله استان لیست نانوایی‌های اطراف مسجد مقدس جمکران، هسته مرکزی شهر و مسیرهای اصلی منتهی به مرکز شهر را مشخص کند و برنامه ساعات پخت ویژه این نانوایی‌ها نیز توسط اتحادیه نانوایان مشخص و اعلام شود تا نظارت‌های لازم انجام شود.

میوه قاچاق در بازار قم مشاهده نشد

وی در خصوص نظارت بر بازار میوه و تره بار افزود: گشت‌های صبحگاهی از ساعت پنج و نیم صبح آغاز و از میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی سطح شهر بازرسی به عمل آورده شد که از نتایج این بازرسی‌ها می‌توان به عدم مشاهده میوه قاچاق در بازار قم اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: مهم‌ترین پرونده‌های متشکله شامل پرونده گرانفروشی خدمات آرایشگری توسط ۲ واحد آرایشگری زنانه به ارزش ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال تخلف، پرونده گرانفروشی اتاق اسکان زائر توسط سه واحد اقامتی به ارزش چهار میلیون و ۸۴۰ هزار ریال تخلف و پرونده گرانفروشی و عدم رعایت بهداشت سه واحد قنادی، سوهان و گز فروشی به ارزش ۷۶ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال تخلف می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی استان، بازرسی از پمپ بنزین‌ها، تعویض روغنی‌ها، لوازم یدکی‌ها، تعمیرگاههای خوروی حاشیه شهر، آرایشگاه‌های زنانه و مزون‌های عروس، تالار‌ها، میادین میوه و تره بار، میوه فروشی‌های سطح شهر و نیز چادرهای عرضه کننده میوه تنظیم بازار، قنادی‌ها، آجیل فروشی‌ها، صنف پوشاک و کلیه مراکز خدماتی استان از دیگر خدمات ارائه شده است.
منبع:مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com