کد خبر ۲۴۳۱۹ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۴

ارائه خدمات رایگان به مسافران در پایگاه های های امدادی هلال احمر‎

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: كليه خدمات هلال احمر از جمله معاينه و ارايه داروها به مراجعه كنندگان در اكيپ هاي امدادي این جمعیت رايگان است.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبري تسهيلات زائران قم ، محمدرضا بهرامی با اشاره به اجرای طرح امدادی 27 اسفندماه تا 15 فروردین ماه در این استان گفت: اين خدمات در 16 پایگاه امدادی هلال احمر  كه در محورهای مواصلاتی استان دایر شده است به زائران و مسافران ارايه مي شود و در قبال آن هزينه اي دريافت نخواهد شد.

وي افزود: این پایگاه ها در مناطقی از جمله عوارضی قم - تهران، جاده قدیم کاشان، جاده قم - گرمسار، برف انبار، دستجرد، خضر نبی(ع)، گازران، قلعه چم، سلفچگان، مسجد مقدس جمکران و هم چنین در قالب یک پست امداد هوایی مستقر شده اند.

معاون هلال احمر قم ادامه داد: روزانه 85 نفر اعم از پزشک، پرستار و امدادگر در این پایگاه ها به ارایه خدمات می پردازند ضمن اينكه بانوان امدادگر نيز در پايگاه ها حضور فعال دارند.

وي بيان داشت: امسال در طرح امدادي هلال احمر با تعامل مديريت بحران استانداري و فرمانداري قم در بخش هاي استان نيز پايگاه هاي امدادي مستقر شده است.

بهرامی، با اشاره به پوشش امدادی هلال احمر در لحظه تحویل سال جدید گفت: 240 نفر از امدادگران و نجاتگران در لحظه حلول سال 94 در حرم کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران مستقر خواهند شد تا این مراسم را پوشش دهند.

وي افزود: پايگاه هاي ثابت و سيار نيز در اطراف اين اماكن مقدس از ساعت22 شب تا پايان مراسم آماده خدمات امدادي به مردم و زائران هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم با اشاره به سامانه تلفنی 112 خدمات امدادی هلال احمر گفت: افراد مي توانند با تماس با اين سامانه از نكات امدادي و ايمني بهره مند شوند همچنين حوادث جاده اي و شهري را اعلام كنند.

وی افزود: طی یک هفته گذشته 700  تماس با این سامانه در استان قم گرفته شده که هفت مورد از این تماس ها اعلام حوادث بوده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com