کد خبر ۲۴۵۴۳ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۷

كاهش هشت درصدي سرقت در تعطيلات نوروزي امسال قم

دبير كميته امنيتي و انتظامي ستاد تسهیلات زائران قم از كاهش هشت درصدي سرقت از 27 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردين ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان قم خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران قم، حسين اميري با اشاره به اينكه طرح نوروزي این کمیته تا 15 فروردين ماه سال جاري ادامه دارد، گفت: آمار سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با كاهش هشت درصدي همراه بوده است.

وي افزود: با حضور موثر گشت هاي نيروهاي پليس، آگاهي، اطلاعات، راهور و ساير عوامل شاهد امنيت بيشتر مسافران نوروزي در استان قم هستيم.

دبير كميته امنيتي و انتظامي ستاد تسهیلات زائران قم با اشاره به اينكه سه هزار و 500 نفر از عوامل انتظامي به صورت آماده باش امنيت استان را تامين مي كنند گفت: اين نيروها در محل هاي مختلف استان از جمله اماكن پرتردد و همچنين محله هايي كه شهروندان قمي به مسافرت رفته و تخليه شده است حضور دارند.

مديركل امنيتي انتظامي استانداري قم، افزود: متكديان و معتادين نیز از سطح شهر جمع آوري شده اند و به كمپ ترك اعتياد واقع در قمرود فرستاده شده اند تا از بروز سرقت ها جلوگيري شود.

وي با اشاره به سركشي گشت هاي انتظامي و امنيتي از بخش هاي مختلف استان گفت: در بوستان ها كه زائران چادرهاي مسافرتي زده اند براي امنيت بيشتر اين خانواده ها تعداد گشت ها افزايش پيدا كرده است تا از سرقت و برخی دیگر از مشکلات امنیتی در امان باشند.

دبير كميته امنيتي و انتظامي ستاد تسهیلات زائران قم افزود: اقداماتي خوبي در بخش هاي استان صورت گرفته است تا مسافران و زائران بتوانند در امنيت كامل از طبيعت و آثار تاريخي اين مناطق بهره مند شوند.

وي ادامه داد: در خصوص تهديدات امنيتي حرم حضرت معصومه(س) به صورت تصويري پوشش داده مي شود و تا كنون خوشبختانه هيچگونه مشكلي صورت نگرفته است و نظم و امنيت پايدار برقرار بوده است.

مديركل امنيتي انتظامي استانداري قم، با بيان اينكه اقدامات پيشگيرانه امنيتي به دستگاه هاي خدمت رسان در استان ارايه شده است گفت: به 50 دستگاه اجرايي و خدماتي بسته امنيتي ارسال شده است تا با رعايت نكات شاهد كاهش عوامل سرقتي باشيم.

اميري افزود: تمام دستگاه ها از جمله سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با خدمات اماكن اقامتي، شهرداري قم با مديريت شهري و ساير نهادها با تعاملات و هماهنگي هايي تدابير امنيتي را اتخاذ كرده و موضوعات امنيتي را به صورت محسوس و غیر محسوس انجام مي دهند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com