کد خبر ۲۴۴۶۰ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
جهانگیر الماسی:

دشمن به دنبال نابودی وحدت در ایران است

به گزارش قم نا ، جهانگیر الماسی در ویژه برنامه شهرک معارفی بهشت بانو، اظهار داشت: هر جنسی را می خواهیم بخریم، ناخودآگاه بعضی افراد می گویند نمونه خارجی آن بهتر است و سعی می کنند که جنس خارجی را تهیه کنند.

وی افزود: این موضوع به این دلیل است که برای آن تبلیغ شده و از کودکی در ذهن ما چنین چیزی را کاشته اند که جنس، لباس، تفکر، انسان خارجی خیلی بهتر از نوع ایرانی آن است.
این فعال فرهنگی ادامه داد: حتی این پیکان که در اواخر تمام جنس های آن در ایران تولید می شد هم به راحتی از رده خارج نشد، من خودم یک پیکان داشتم و در شمال خراب شد.
بازیگر به نام و ارزشی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، عنوان کرد: من خودم به مسائل فنی آشنا نیستم و یادم هست که یک چوپانی آنجا بود که من بعد از 4 ساعت پیاده روی به ایشان رسیدم و گفتم که ماشینم خراب شده، پرسید ماشین تو چیست گفتم پیکان و وی به سر ماشین آمد و در عرض 10 دقیقه آن را تعمیر کرد.
وی بیان کرد: می توانستیم شکل این ماشین را عوض کنیم تا ماشین ملی ما شود ولی دنیای غرب نتوانست تحمل کند و با یک ترفندی این ماشین را از ما گرفت که به صورت کامل ملی شده بود.
الماسی گفت: مقام معظم رهبری به درستی بارها اشاره کردند که دشمنان هم می خواهند وحدت بین ما به هم بخورد و هم ما مصرف کننده کالاهای آنها باشیم.
این فعال فرهنگی بیان کرد: درست است که در بعضی کالاها آنها تجربه بهتری از ما دارند اما در بسیاری از کالاهایی که به اسم کالای خارجی به شهرهای داخل می آید، در قشم و کیش تولید می شود و مارک می خورد اما در بازار داخلی به اسم خارجی می خورد.
الماسی عنوان کرد: متاسفانه جنس ایرانی که شناخته می شوند تولیدات درجه سه برخی کشورهایی است که به اسم ایرانی داخل بازار فروخته می شود اما لباسی که درجه یک هست و در ایران هم دوخته می شود را برای اینکه بتوانند گران بفروشند، به اسم جنس خارجی می فروشند.
بازیگر به نام و ارزشی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، بیان کرد: جنس ایرانی درجه یک است به شرطی که ما ایرانی ها قدر جنس ایرانی را بدانیم و از آن بهتر استفاده کنیم، خود من هر موقعی که بخواهم جنسی بخرم، جنس ایرانی سعی می کنم خرید کنم.
وی افزود: من می دانم که جنس ایرانی کمتر از جنس خارجی تقلب دارد اما چون تبلیغ زیادی روی بهتر بودن جنس خارجی شده، مردم ما سعی می کنند که جنس خارجی خرید کنند.
بازیگر به نام و ارزشی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، گفت: چادر خانمها را باید فکر کنیم ببینم چند متر از خارج تهیه می کنیم، اصلا باور نمی کنید که در غرب وقتی بلیط هواپیما تهیه می کنید، هدایای زیادی می دهند که از آنها بلیط خریدیم، اما در ایران اینطور نیست چون برای خود ارزش قائل نیستیم.
این فعال فرهنگی خاطرنشان ساخت: من چه بخواهم چه نخواهم سرنوشتم با سرنوشت همه مردم پیوند خورده است، دیگران هم به همین صورت هستند چون با هم زندگی کردیم و تاریخ مشترکی داشتیم و باید در آینده هم با هم زندگی کنیم.
وی ادامه داد: الان در عادت ما هست که وارد خانه می خواهیم شویم، به همدیگر تعارف می کنیم ولی در خیابان اینطور نیست، باید در خیابان هم یک مقداری به همدیگر احترام قائل شویم.
بازیگر به نام و ارزشی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، اضافه کرد: چرا ما صبح به خیر به همدیگر نمی گوییم و نمی خندیم، ما باید همدیگر را دوست داشته باشیم و به همدیگر احترام بگذاریم چرا که ما با هم زندگی کرده و می کنیم.
الماسی خاطرنشان کرد: ما خیلی کم در تئاتر و سینما به فرهنگ سازی درست پرداختیم، دلیل این موضوع هم این است که هم چشم و هم چشمی کردیم و هم مدیران و دست اندرکاران این عرصه غفلت کردیم.
این فعال فرهنگی اذعان کرد: چرا باید الان برای ما این مهم باشد که در جشنواره های خارجی کارهای ما مورد تایید باشد، بعضی مواقع من از بد سلیقگی و کج سلیقگی داوران این جشنواره های غربی تعجب می کنم.
بازیگر به نام و ارزشی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، افزود: با این وجود الگوی ما الگوی غربی ها می شود و این را که فلسفه و نگاه آنها به زندگی با زندگی ما تفاوت دارد را فراموش می کنیم.
وی تصریح کرد: فرهنگ غرب به صورت کامل با فرهنگ ما متفاوت است، فرهنگ ایرانی فروتنی، افتادگی، سر به پایینی و خیلی فرهنگ های دیگر دارد که در غرب نمی توان چنین مواردی را پیدا کرد.
وی افزود: خانمهای ما هم در جهان سرآمد هستند، باید قدر خانمهای ایرانی را دانست، متاسفانه الان مادران در حال فراموش کردن این موضوع هستند که به بچه ها یاد بدهند که به خانمها احترام بگذارند، خانمها جانشین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند که این جامعه را حفظ می کنند.
این فعال فرهنگی ابراز کرد: در قدیم احترام به خانمها بسیار مهم بود و کسی فراموش نمی کرد که زن ایرانی ناموس همه مردان ایرانی و ناموس تاریخ ایران است، ما همه باید از این مراقبت کنیم که به هیچ خانمی بی احترامی نشود.
بازیگر به نام و ارزشی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، خاطرنشان کرد: من وقتی یک خانم و دختری را می بینم که در خیابان تکدی گری می کند تنم می لرزد، این وظیفه مردان ایرانی است که اگر چنین موضوعی را دید برای اینکه فساد در جامعه نباشد، آن را به نهادهای مرتبط معرفی کند که از این افراد حمایت کنند.
الماسی عنوان کرد: اعتقاد به توحید، قیامت و زکات در اسلام بسیار اهمیت دارد، این موارد را باید حراست کنیم، وظیفه انسانی، تاریخی، مدنی، سیاسی و فرهنگی ماست که از این موارد حفاظت کنیم.
بازیگر به نام و ارزشی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، ادامه داد: در ارتباط با نمایش غبار، گفت: این نمایش راجع به هویت شیعی و ایرانی ماست که در ارتباط با یک شهر فرضی به اسم غدیران است، چرا که به عقیده من ایران و غدیر با هم ترکیب شده و به غدیران تبدیل شده است.
این فعال فرهنگی گفت: ایرانی ها به ولایت و ولایت مداری اعتقادات پنهان و آشکار فراوانی داشته اند و به ویژه در متن شیعه جعفری اثنی عشری، ولایت نه تنها تکیه بر معارف بجا مانده از 12 فرزند حضرت زهراست، بلکه ولایت عطیه و انتخاب الهی است که از طریق اشتراکات اجتماعی ما تجلی پیدا می کند.
وی که تئاتر غبار با موضوع شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را به تازگی بازی کرده، گفت: اما بعضی مواقع ما به دلیل موقعیت های فردیمان ممکن است دچار ایراد شویم، در این نمایش هم من در نقش میرزا سلطان علی در جایی وقتی منافع فردی را به گوششان می خورد، فریب خورده و مدتی به ولی و امام خودش هم شک می کند و هم شرائطی فراهم می کند که به جای وی بنشیند.
بازیگر به نام و ارزشی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، خاطرنشان کرد: بعد از این، رویای صادقه ای به سراغ وی می آید که دنیای برزخ و نحوه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را برای وی بیان می کند که در اینجا متوجه اشتباه خودش می شود و از رویکرد نادرست خود پشیمان می شود.
این فعال فرهنگی تصریح کرد: من این را نمی خواستم بگویم اما الان دو فیلم نامه و یک نمایشنامه در دست دارم که دو فیلم نامه ها الان تمام شده و این نمایشنامه بر اساس یکی از فیلم نامه ها است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از این فیلم نامه ها راجع به حضرت زینب سلام الله علیها است و این اتفاق مبارکی که در نمایش غبار دیدم، تصمیم گرفتم که بخشی از فیلم نامه را تبدیل به نمایش نامه کنم و تا به همت کارگردان غبار، این نمایش هم به روی صحنه رود.
بازیگر به نام و ارزشی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، افزود: مردم ما خیلی بزرگوار هستند و با دیگر نقاط جهان خیلی متفاوت هستند، مردم ما نوعدوست و خوب هستند که نسبت به یکدیگر بسیار مهربانند.
الماسی گفت: در مقابل مردم ما نمی توان سرخم نکرد، مردمی که مهمان نوازی خود را سعی کرده اند از امام علی علیه السلام و حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم کسب کنند.
این فعال فرهنگی اظهار داشت: فرزندان همین بزرگواران هم در دوران هشت سال دفاع مقدس جلوی هجوم دشمنان را گرفته اند و نگذاشتند که حتی یک وجب از این خاک مقدس به دست دشمنان اسلام و ایران برسند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com