کد خبر ۲۴۶۰۱ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۹

مديركل دفتر آمار استانداري قم:ورود مسافران به استان قم از مرز هشت ميليون نفر گذشت

مديركل دفتر آمار و اطلاعات استانداري قم گفت: از 24 اسفندماه گذشته تا پایان نهم فروردين ماه بيش از هشت ميليون و 338 مسافر وارد استان قم شدند.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبري تسهيلات زائران استان قم، جواد شاكر آراني روز دوشنبه دهم فروردين ماه در جلسه هماهنگي تسهيلات زائران ابراز داشت: در تعطيلات امسال به همت معاونت هماهنگي امور زائران استانداري قم سعي شد تا با ایجاد هماهنگی بین دستگاه های زیربط همانند سال هاي گذشته آمارهاي متفاوتي از مسافران تعطيلات نوروزي منعكس نشود.

وی بیان داشت: در اين راستا آمارهاي ورودي خودروها به استان و شهر قم بوسيله  دستگاه هاي ترددشماري كه توسط سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان در مبادي ورودي قم نصب شده است، محاسبه مي شود.

وي ادامه داد: در بحث اسكان نيز بخشي از آمارها بر عهده آموزش و پرورش و بخش ديگر نیز به عهده هتل ها و محل هاي زير نظر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان خواهد بود و آمار بخش ديگری از حضور مسافران نوروزي در پارك ها و بوستان هاي زير نظر شهرداري قم تهيه مي شود.

مديركل دفتر آمار و اطلاعات استانداري قم با بيان اينكه از 24 اسفند ماه لغايت نهم فروردين ماه بيش از هشت ميليون و 338 هزار نفر وارد استان قم شدند، افزود: هم چنين در اين مدت بيش از هفت ميليون و 300 هزار مسافر نوروزي وارد شهر قم شدند.

وي با بيان اينكه  بيش از يك ميليون مسافر در اين مدت در مراكز زير نظر ستاد تسهيلات زائران استان قم اسكان يافته اند، بيان كرد: در اين مدت بيش از 354 هزار مسافر در مدارس آموزش و پرورش، 50 هزار مسافر در هتل ها و 626 هزار نفر در بوستان ها و پارك ها اسكان يافته اند.

شاكر آراني با بيان اينكه آستانه مقدس حضرت معصومه(س) در مدت دو روز مشخص و در دو درب ورودي  نسبت به تهيه آمار زائران بارگاه كريمه اهل بيت(س) اقدام كردند، اظهار كرد: بر اسا اين آمار در روز 29 اسفندماه از اين دو درب بيش از 348 هزار  و در روز چهارم فروردين ماه بيش از 479 هزار زائر وارد حرم شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com