کد خبر ۲۴۵۱۰ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم خبر داد

هدایت زائرین به کمپینگ‌های نوروزی برای نصب چادرهای مسافرتی

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم از توزیع ۱۰۰ هزار نقشه راهنمای زائر و بروشور در ستادهای خدمات‌رسانی و راهنمای زائران نوروزی خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی با اشاره به اینکه در طرح استقبال بهار فاطمی اقدامات گسترده‌ای در سطح شهر انجام شده است، تصریح کرد: ورودی شهرهای قم با توجه به تردد بسیار زائران با استفاده از امکانات خاصی تزئین شده است.

وی با بیان اینکه دو ستاد خدمات‌رسانی و راهنمای زائرین در هسته مرکزی شهر و ورودی‌های شهر قم مستقر شده‌اند، مطرح کرد: یکی از ستادهای خدمات‌رسانی شهرداری قم در ستاد تسهیلات زائران استان قم در فرمانداری مستقر است و هر روز جلسه ستاد تسهیلات با حضور جمعی از مسئولان استانی برای برطرف‌سازی مشکلات زائران و مسافران نوروزی در فرمانداری قم برگزار می‌شود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه نزدیک به 3 هزار نفر از کارکنان شهرداری قم برای راهنمایی زائران و تنظیف شهر فعالیت دارند مطرح کرد: 258 بوستان برای ایام نوروز آماده‌سازی و 20 بوستان به صورت ویژه برای اسکان زائران تجهیز شده است.

وی ادامه داد: کمپینگ‌های نوروزی در بوستان‌های فدک و امام رضا (ع) برای زائران در نظر گرفته شده و مسافران نورزی می‌توانند از امکانات ویژه این کمپینگ‌ها استفاده کنند.

میرهادی افزایش سرویس‌های بهداشتی را یکی از اولویت‌های شهرداری قم برای استقبال از مسافران نوروزی دانست و مطرح کرد: سرویس‌های بهداشتی قم به یک هزار و 194 چشمه افزایش پیدا کرده و هماهنگی‌های لازم برای نگهداری و تنظیف آن‌ها انجام شده است.

وی از آماده‌باش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برای تامین ایمنی شهر قم خبر داد و افزود: کنترل ناهنجاری‌ها از جمله جمع‌آوری متکدیان و اشاعه فرهنگ فاطمی موفقیت‌های شهرداری قم در ایام نوروز است که ستاد تسهیلات زائران از عملکرد شهرداری در این زمینه تقدیر کرده‌اند.

میرهادی با اعلام این خبر که تاکنون به همت شهرداری قم 100 هزار نقشه راهنمای زائر و بروشور در ستاد خدمات‌رسانی و راهنمای زائران نوروزی توزیع شده است گفت: افرادی که با چادرهای مسافرتی در مکان‌های نامناسب استقرار پیدا کرده بودند با راهنمایی کارکنان شهرداری قم به کمپینگ‌های نوروزی هدایت می‌شوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com