کد خبر ۳۱۶۵۸ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تأکید کرد

ممانعت از اسکان چادرهای مسافرتی در بلوار زائر

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم بر نظارت به هزینه‌های حمل و نقل برون شهری در ایام عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی بلوار زائر باید از اسکان چادرهای مسافرتی در این منطقه ممانعت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، یونس عالی‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم که به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورا در سالن جلسات معاونت زائرین استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مسائل امنیتی در ایام عزاداری امام حسین(ع) باید مورد توجه هیئت‌های عزاداری قرار گیرد تصریح کرد: برپایی مراسم عزاداری اتباع خارجی در امامزاده شاه جمال ظرفیت فرهنگی مناسبی ایجاد کرده است که باید علاوه بر بهره‌برداری، تدابیر امنیتی آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: حکومت عربستان اگر می‌دانست که فاجعه منا این عواقب گسترده را به دنبال دارد تمام نیروها و امکانات خود را برای حرکت مذهبی حج بسیج می‌کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه زائران بسیاری برای عزاداری تاسوعا و عاشورا از تهران به سمت قم سفر می‌کنند مطرح کرد: تجربه نشان می‌دهد که بعد از تاسوعا و عاشورا جمعیت عزاداران بسیاری در استان قم میهمان هستند که باید از ظرفیت حمل و نقل استان‌های دیگر برای انتقال این زائرین به مقصدهای مورد نظر استفاده شود.

وی بر نظارت به هزینه‌های حمل و نقل برون شهری در ایام عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی بلوار زائر باید از اسکان چادرهای مسافرتی در این منطقه ممانعت شود تا شاهد رخداد خاصی در این ایام نباشیم.

عالی‌پور با بیان اینکه آمار زائران غیر ایرانی به ویژه پاکستانی و افغانی در استان قم در حال افزایش است تصریح کرد: باید به ظرفیت شیعیان پاکستان و افغانستان به صورت ویژه نگاه و در برنامه‌ریزی مراسمات مذهبی به این افراد توجه کنیم.

وی به برخی از ظرفیت‌های مذهبی امامزاده شاه جمال اشاره کرد و افزود: تاکنون اقدامات بسیاری برای پیشگیری از آتش‌سوزی در حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی انجام شده است.

عالی‌پور با بیان اینکه کمیته پشتیانی ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم تاکنون جلسه‌ای برگزار نکرده است عنوان کرد: هماهنگی‌های مورد نظر با شرکت مخابرات استان قم و بانک‌های مختلف انجام شده است تا از انجام اقدامات لازم برای خدمات‌رسانی گسترده‌تر در ایام تاسوعا و عاشورا دریغ نشود.

وی با اعلام این خبر که دسته‌جات عزاداری در دو مسیر اصلی سه راه و چهار راه بازار به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت می‌کنند ابراز کرد: جلسات مختلف توسط سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر بخش‌های فرهنگی استان با هیئت‌های‌عزاداری برای جلوگیری از انحرافات مذهبی برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از برگزاری جلسه‌ای با مدیران هتل‌ها و ساختمان‌های مسکونی اجاره‌ای یاد کرد و افزود: نظارت بر این اماکن در ایام تاسوعا و عاشورا باید مورد توجه دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com