کد خبر ۲۴۵۷۱ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۳

عراقی ها بيشترين حجم زائران غير ايراني استان قم را تشكيل مي دهند

دبير كميته زائران غير ايراني ستاد تسهيلات زائران استان قم گفت: بيشترين حجم زائران غير ايراني كه به استان قم سفر كرده اند از كشور عراق هستند و كشورهاي حوزه خليج فارس و پاكستان در جايگاه هاي بعدي قرار دارند.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبري تسهيلات زائران استان قم،محمد حسین مقدم  با بيان اينكه فعاليت هاي كميته زائران غير ايراني به تعطيلات نوروزي خلاصه نمي شود، اظهار كرد: استان قم در طول سال هميشه ميزبان زائران غير ايراني است كه براي زيارت بارگاه كريمه اهل بيت(س) و مسجد مقدس جمكران به اين استان سفر مي كنند.

وي با بيان اينكه بيشترين زائر غير ايراني به استان قم از كشور عراق و حوزه خليج فارس است، افزود: زائران كشورهاي پاكستان، هندوستان، آذربايجان و ساير كشورهايي كه مسلمانان در آن زندگي مي كنند بخش ديگر زائران غير ايراني استان قم را تشكيل مي دهند.

دبير كميته زائران غير ايراني با بيان اينكه يكي از برنامه هاي اين كميته ساماندهي به حمل و نقل درون استاني و برون استاني براي زائران غير ايراني است، تصريح كرد: از ابتداي سال جاري سعي شده است تا با همكاري شهرداري قم تاكسي زائر را در قم ساماندهي كنيم تا خدمات رساني به زائران غير ايراني به بهترين نحو انجام شود.

وي با بيان اينكه بحث ورود و اسكان اوليه زائران غير ايرانی در استان قم وضعيت مناسبي ندارد، اظهار كرد: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده، يك پايانه استقبال از زائران غير ايراني در قم احداث خواهد شد تا اين زائران ابتدا در آن محل حضور يابند و خدمات مختلفي از قبيل حمل و نقل مناسب، تبديل ارز و خدمات كنسولي به آنها ارائه گردد.

مقدم با اشاره به پياده روي زائران عراقي به مشهد مقدس در شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار كرد: بيش از 700 نفر در قالب سه كاروان مسافت كشور عراق تا مشهد مقدس را با پاي پياده طي كردند كه با توجه به عبور آنها از شهر قم، برنامه هاي فرهنگي خوبي در قم براي آنها اجرا شد.

وي ادامه داد: استان قم روزانه ميزبان بيش از 1500 زائر غير ايراني است كه اميدواريم بتوانيم خدمات شايسته اي به اين زائران ارائه كنيم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com