کد خبر ۲۴۵۷۶ انتشار : ۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲

جابجايي بیش از 95 هزار مسافر از پايانه هاي مسافري استان قم

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قم از مسافرت 95 هزار و 549 نفر از پايانه هاي مسافري استان قم از بیست و پنجم اسفند ماه گذشته تا پایان روز هفتم فروردین ماه به مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران قم، ابوالفضل جمالی در اين باره اظهار داشت: اين تعداد مسافر در قالب پنج هزار و 43 سفر جابجا شده اند.

وي افزود: اين مسافرت ها شامل درون استاني به بخش هاي تابع استان و برون استاني به ساير استان هاي كشور مي شود كه مسافرت ها با اتوبوس، ميني بوس و سواري صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينكه اتوبوس هاي پايانه هاي مسافربري استان قم توسط نيروهاي بازرسي كنترل مي شوند گفت: از آغاز طرح نوروزي از 25 اسفندماه سال گذشته تا كنون 506 اتوبوس كنترل شده اند كه 68 مورد تخلف به علت نداشتن تجهيزات ايمني از جمله كپسول آتش نشاني، وسيله شكستن شيشه اتوبوس در شرايط اضطراري و مشكلات فني به ثبت رسيده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قم افزود: از اين تعداد اتوبوس بازرسي شده به هشت اتوبوس اجازه تردد در جاده داده نشد و مسافرانش توسط اتوبوس هاي تاييد شده جابه جا شدند.

جمالي ادامه داد: داخل اتوبوس ها شماره 1020 نصب شده است تا مسافران در صورت مشاهده حركت غير عادي راننده اعم ازخواب آلودگي، سرعت غير مجاز، سبقت و ساير موارد از طريق اين سامانه موارد را پيامك كنند تا در اولين پليس راه پيگيري صورت گيرد.

وي خاطر نشان كرد: تخلفات رانندگان توسط كميته حمل و نقل و پايانه هاي مسافري مورد بررسي قرار مي گيرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قم با بيان اينكه 51  دستگاه امداد خودرو كنترل شدند كه از اين تعداد 17 مورد تخلف داشته و هشت دستگاه امداد خودرو بخاطر عدم رعايت نرخ مصوب و ساير موارد توقيف شدند.

وي افزود: همچنين بازرسان از 17 مجتمع خدماتي مسافربري بازديد كردند كه از اين تعداد سه مورد تخلف مشاهده شد كه تذكر براي اصلاح امور ارايه شد.

وي ادامه داد: 16 بازرس در سه تيم با همكاري پليس راه در دو شيفت صبح و عصر مشغول نظارت و بازرسي هستند همچنين در پايانه هاي مسافربري قم و عوارضي قم – تهران مستقرر هستند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com