کد خبر ۲۴۵۸۶ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۵
در نهمین روز فروردین ماه

رئیس دفتر آیت‌الله علوی گرگانی از خیمه معرفت مزار شیخان بازدید کرد

رئیس دفتر آیت‌الله علوی گرگانی در نهمین روز فروردین ماه امسال از خیمه معرفت مزار مقدس شیخان بازدید کرد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد قاضوی عصر روز یکشنبه نهم فروردین ماه سال جاری به همراه تنی چند از اعضای دفتر آیت‌الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در مزار مقدس شیخان حضور یافت.

وی ابتدا به زیارت قبور علما، فضلا و 700 شهیدی که در این مزار به خاک سپرده شده‌اند رفت و با قرائت فاتحه‌ از خداوند طلب اجر عظیم برای آنان کرد.

حضور در خیمه معرفت برپا شده در شیخان از دیگر بخش‌های بازدید رئیس دفتر آیت‌الله علوی گرگانی از این مکان مقدس بود.

وی که حجت‌الاسلام عزیزی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم او را در این بازدید همراهی می‌کرد، ابتدا در نمایشگاه کتاب برپا شده در این خیمه معرفت حضور یافت و سپس به بازدید از دیگر غرفه‌ها همچون سخنرانی چند‌رسانه‌ای، کودک و نوجوان، پاسخ به شبهات و سوالات شعری و فرهنگ انتظار پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد قاضوی در جریان بازدید از خیمه معرفت مزار مقدس شیخان اظهار کرد: برپایی خیمه‌های معرفت نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دینی دارد.

وی افزود: به عنوان عضو کوچکی از حوزه‌های علمیه در اینجا حضور یافتیم تا هم از زحمات اداره کل اوقاف استان قم تشکر کنیم و هم با دستاوردهای جدید در این عرصه آشنا شویم.

رئیس دفتر آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه استقبال از طرح آرامش بهاری در قم بسیار گسترده بوده است گفت: این امر طلیعه خوبی در اقدامات فرهنگی اوقاف به شمار می‌رود و سبب می‌شود در آینده، طرح آرامش بهاری و خیمه‌های معرفت با جدیت بیشتری دنبال شوند.

وی ادامه داد: همه غرفه‌های برپا شده در مزار مقدس شیخان دارای تاثیرگذاری خوبی بر مراجعه‌کنندگان هستند ولی در این بین، ایده‌های ابتکاری در برخی غرفه‌ها بیشتر به چشم می‌آمد که این امر به نوبه خود، تاثیر آنها را بیشتر می‌کند.

قاضوی با اشاره به غرفه کودک و نوجوان و کاربردی بودن آن در حوزه فرهنگ دینی عنوان داشت: آیت‌الله علوی گرگانی همواره در دیدار با مسئولان فرهنگی کشور و استان قم بر این نکته تاکید دارد که باید کودکان را دریافت زیرا این امر موجب می‌شود در آینده، شاهد تربیت نسلی فرهیخته در دانشگاه‌ها و جامعه باشیم.

رئیس دفتر آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد: توجه به فعالیت‌های قرآنی در غرفه کودک و نوجوان خیمه معرفت از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اقدامی ستودنی است.

وی به غرفه پاسخگویی به احکام شرعی این خیمه معرفت اشاره و خاطرنشان کرد: چنین غرفه‌هایی در کنار مشاوره وقف و روانشناختی و همچنین سخنرانی چندرسانه‌ای که از ابزارهای جدید برای انتقال مفاهیم دینی بهره می‌برد، می‌تواند راهگشای نسل امروز در یافتن پاسخ سوالات و شبهاتی باشد که در ذهن آنها وجود دارد.

قاضوی عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه در اجرای طرح آرامش بهاری را موفق‌آمیز دانست و گفت: با توجه به فضای کمی که در مزار شیخان در اختیار اداره اوقاف بوده، خیمه معرفتی در خور شأن زائران و شهروندان قمی برپا شده است.

رئیس دفتر آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: به یقین توجهات خاصه علما، فضلا و شهدای مدفون در این مکان، در افزایش برکات این خیمه معرفت تاثیرگذار است.

گفتنی است در روزهای پیش نیز جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی از این خیمه معرفت بازدید کرده بودند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com