کد خبر ۲۴۶۴۴ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۲

صبای قم و سپاهان اصفهان؛ مصاف شاگردان تارتار و فرکی در قم

تیم‌های فوتبال صبای قم و سپاهان اصفهان در حالی در هفته بیست و چهارم لیگ بر‌تر فوتبال به مصاف هم می‌روند که این مسابقه تقابل تفکرات مهدی تارتار جوان و حسین فرکی باتجربه بر روی نیمکت دو تیم است.

به گزارش قم نا به نقل از تسنیم ، هفته بیست و چهارم رقابت‌های فوتبال لیگ بر‌تر باشگاه‌های کشور روز جمعه با برگزاری چند مسابقه آغاز می‌شود اما در یکی از بازی‌های روز شنبه تیم‌های فوتبال صبای قم و سپاهان اصفهان به دیدار هم می‌روند.

صبای قم که در مسابقه هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی گرفته و در نیم فصل دوم نیز تنها در یک مسابقه رنگ پیروزی را دیده در شرایطی به مصاف زردپوشان اصفهانی می‌رود که برای رهایی از وضعیت نابسامان فعلی نیازمند کسب 3 امتیاز است.

شاگردان تارتار که روزهای پرماجرایی را پشت سر گذاشته‌اند و عمده‌ترین اخبار پیرامون این تیم، مشکلات مالی و انتقاد بازیکنان از این مشکلات بوده روز سه شنبه در دیداری تدارکاتی پیش از بازی با سپاهان، به پاس همدان باخت تا وضعیتی شکننده به دیدار سپاهان برود.

صبا اگر در بازی با سپاهان موفق به کسب پیروزی نشود و در آن سو، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی راه آهن بحران زده را شکست دهد، آن‌گاه صبا یک پله دیگر در جدول سقوط می‌کند و به رده نهم جدول تنزل پیدا می‌کند.

این در حالی است که برتری صبا برابر سپاهان می‌تواند در صورت عدم پیروزی سایپا برابر پدیده که محتمل هم هست به رده هفتم جدول برسد اما بر همگان روشن است که سپاهان حریف بسیار دشواری برای صبا است.

تفاوت صبا و سپاهان در این مورد است که صبا برای افزایش فاصله خود از انتهای جدول تلاش می‌کند اما سپاهان مدعی قهرمانی است حتی اگر با نفت تهران صدرنشین، 4 امتیاز فاصله داشته باشد.

رقابت شدید مدعیان قهرمانی در بالای جدول رده بندی سبب شده، سپاهان به کسب یک امتیاز از بازی روز شنبه در قم راضی نباشد و برای کسب 3 امتیاز پا به میدان بگذارد زیرا کسب هر نتیجه‌ای جز پیروزی برای سپاهان این فرصت را به نفت، تراکتورسازی و استقلال می‌دهد تا فاصله خود را با سپاهان بیشتر کنند.

سپاهان در بازی برابر صبا در قم، احسان جاج صفی بازیکن ملی پوش خود را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار ندارد اما گفته می‌شود محرم نوید کیا کاپیتان کهنه کار سپاهان که دوران آسیب دیدگی خود را پشت سر گذاشته به شرایط بازی رسیده و احتمالا روز شنبه برابر صبای قم به میدان می‌رود ضمن اینکه سپاهان محرومی در این بازی ندارد.

در آن سوی می‌دان، صبای قم نیز برای بازی با سپاهان محرومی ندارد اما پیروز قربانی به دلیل مصاحبه علیه باشگاه در اعتراض به مسائل مالی صبا، در ترکیب صبا به میدان نمی‌رود و گفته می‌شود وی پس از بازی با سپاهان به تمرینات باز می‌گردد.

دیدار رفت دو تیم در اصفهان با نتیجه مساوی خاتمه یافت اما در بازی شنبه شرایط متفاوتی نسبت به بازی رفت در انتظار دو تیم است چنان که صبا چند بازیکن تاثیر گذار خود نسبت به بازی رفت را از دست داده و سپاهان نیز تیم پخته تری شده اما شرایط بازی برگشت قابل پیش بینی نیست.

سپاهان که معمولا در مسابقات خارج از خانه با صبا کار ساده‌ای در پیش نداشته می‌خواهد تساوی خانگی دیدار رفت را جبران کند و برای آن‌ها، بهره بردن از بازیکنان آماده‌ای چون محمدرضا خلعتبری، وریا غفوری و مهدی شریفی یک امتیاز بزرگ است.

در ترکیب سپاهان یک لشکر ستاره وجود دارند و تیمی فوق العاده و مدعی را تشکیل داده‌اند اما وضعیت صبا متفاوت است و صبا در مقایسه با سپاهان تیمی کم بضاعت و کم ستاره است که در صورت شکست دادن سپاهان در قم کاری کارستان کرده است.

اوضاع و احوال صبا به گونه‌ای است که این تیم در هفته‌های پایانی لیگ باید مسابقات سختی را برگزار کند و کسب هر امتیاز در مسابقات آینده گامی برابر فرار از سقوط صبا به شمار می‌رود.

در کش و قوس مشکلات مالی صبا و وضعیت ناآرام این تیم، برتری بر سپاهان شرایط صبا را متحول می‌کند اما بدون شک تارتار و مدیران صبا هم به خوبی می‌دانند که انتظار پیروزی صبا بر سپاهان، انتظاری منطقی نیست و شاید اتفاقات بتواند آن‌ها را به هدف بزرگ خود برساند.

دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و سپاهان از ساعت 17 روز شنبه 15 فروردین در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برگزار می‌شود.

برنامه دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال:

جمعه 14 فروردین

پرسپولیس - راه آهن - 45: 16

تراکتورسازی تبریز - استقلال خوزستان 00: 17

نفت تهران - نفت مسجد سلیمان 00: 17

فولاد خوزستان - استقلال تهران 55: 18

شنبه 15 فروردین

صبای قم - سپاهان اصفهان 00: 17

ذوب آهن اصفهان - گسترش فولاد تبریز 00: 17

سه شنبه 18 فروردین

پدیده خراسان - سایپای البرز 00: 17

ملوان بندر انزلی - پیکان تهران 00: 17

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com