کد خبر ۲۴۷۷۹ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم خبر داد

اعزام راگبی‌بازان قم به مسابقات قهرمانی کاپ غرب آسیا

دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم از دعوت راگبی بازان قم برای اعزام به مسابقات برون‌مرزی به منظور حضور در پیکارهای قهرمانی کاپ غرب آسیا خبر داد.

به گزارش قم نا ، علیرضا ساری اظهار کرد: رشته راگبی یکی از ورزش‌های فعال و پویا در هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم است که هم برای ورزش قم در میادین مختلف نظیر لیگ و مسابقات قهرمانی کشور حضور موفقی داشته و هم در آستانه اعزام به یک رقابت برون‌مروزی قرار دارد.

وی ادامه داد: با اینکه هنوز کمتر از یک دهه از آغاز فعالیت رسمی ورزشی همچون بیس‌بال در استان قم می‌گذرد اما این استان سرشار از استعدادهای ناب و ورزشکاران توانمند رشته راگبی است و خوشبختانه راگبی در قم رشد و گسترش خوبی داشته است.

دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم اضافه کرد: رشد و توسعه رشته راگبی به حدی بوده که امروز علاوه بر اینکه در مسابقات لیگ و پیکارهای قهرمانی راگبی کشور حضور موفقی داریم، در تیم‌ ملی راگبی نیز درخشش راگبی‌بازان قمی را شاهد هستیم.

وی یادآور شد: در رقابت‌های راگبی کاپ قهرمانی غرب آسیا 2015 که در روزهای پایانی فروردین ماه به میزبانی کشور لبنان به انجام خواهد رسید خوشبختانه دو نماینده از راگبی استان قم عضو تیم ملی بیس‌بال مردان کشورمان هستند و با این تیم به مصاف رقبای خارجی خواهند رفت.

ساری خاطرنشان کرد: رقابت‌های راگبی کاپ قهرمانی غرب آسیا با حضور تیم‌های ملی بیس‌بال مردان ایران، دیگر کشورهای غرب آسیا به میزبانی شهر بیروت کشور لبنان به انجام خواهد رسید و تیم ملی کشورمان با امید به کسب مقام در این پیکار‌ها برابر حریفان صف آرایی می‌کند.

وی ابراز کرد: در اردوی فعلی تیم ملی راگبی اعزامی مردان کشورمان به رقابت‌های راگبی قهرمانی غرب آسیا داود یارجانعلی و هادی بختیاری از استان قم حضور دارند و امیدواریم با توجه به عملکرد خوبی که این دو راگبی باز شایسته قم در اردوی تیم ملی دارند به مسابقات غرب آسیا بروند.

دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم تصریح کرد: بعد از موفقیت بیس‌بالیست‌های قم در مسابقات کاپ غرب آسیا 2015 و همچنین حضور یک داور شایسته از داوران با دانش بیس‌بال قم در تیم قضاوت کننده این پیکار‌ها که دستاوردهایی بزرگ برای ورزش قم محسوب می‌شود امیدواریم که نمایندگان راگبی باز قم نیز در پیکارهای غرب آسیا حضور یابند.

وی افزود: به منظور شرکت در مسابقات راگبی غرب آسیا از سوی کادر فنی، 34 بازیکن به مرحله دوم اردوی تیم ملی راگبی 15 نفره کشورمان به منظور شرکت در مسابقات غرب آسیا دعوت شدند و این مرحله از اردو در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود و در پایان 22 بازیکن راهی لبنان محل برگزاری این رقابت‌ها خواهند شد.

ساری خاطرنشان کرد: در مرحله نخست اردوی آماده سازی 44 بازیکن حضور داشتند که طی آن 34 ورزشکار به مرحله بعدی راه یافتند، ضمن اینکه قرار است تیم ملی نفره کشور مجموعه آن روز 25 فروردین ماه جاری به بیروت مرکز لبنان عزیمت کند در حالی که مسابقات راگبی غرب آسیا از 26 ماه جاری در لبنان آغاز خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com