کد خبر ۲۵۲۲۴ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
در ترکیب 15 نفره تیم ملی ایران

راگبی‌بازان قم راهی رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا شدند

راگبی‌بازان قم در ترکیب تیم ملی بزرگسالان کشورمان و همراه با سایر ملی‌پوشان راهی رقابت‌های راگبی قهرمانی غرب آسیا شدند.

به گزارش قم نا ، راگبی از جمله رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان و هیئت‌ انجمن‌های ورزشی استان‌های سراسر کشور است و در استان قم نیز به عنوان یکی از رشته‌های موفق و افتخارآفرین شناخته می‌شود.

راگبی در کنار رشته‌هایی همچون بیس‌بال، سافت‌بال، کریکت، طناب‌کشی، ورزش‌های هوایی، فوتبال روی‌میز و دارت زیر مجموعه هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم است و اکنون دو بازیکن شاخص در تیم ملی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی راگبی غرب آسیا دارد.

در واقع حضور ملی‌پوشان راگبی نشان دهنده پویایی و فعالیت مستمر این رشته ورزشی در قم است و اکنون در فاصله کمتر از یک ماه بعد از اعزام بیس‌بالیست‌های قم به رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا، 2 راگبی‌باز به نمایندگی از قم در این مسابقات حضور می‌یابند.

برای حضور در مسابقات راگبی قهرمانی غرب آسیا کاروان تیم ملی راگبی کشورمان شامگاه بیست و پنجم فروردین ماه عازم محل برگزاری این رقابت‌ها شد در حالی که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده کشور لبنان و شهر بیروت میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده دارد.

کاروان تیم ملی راگبی 15 نفره کشورمان برای حضور در مسابقات غرب آسیا با 26 بازیکن عازم بیروت پایتخت لبنان شد در حالی که در ترکیب تیم ملی ایران هادی بختیاری‌فرد و داود یارجانعلی از هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم نیز حضور دارند.

برنامه‌ بازی‌های تیم ملی راگبی 15 نفره ایران در این رقابت‌ها نیز مشخص شده و بر این اساس تیم ملی کشورمان در 3 مسابقه حساس به ترتیب با تیم‌های ملی راگبی کشورهای اردن، لبنان و قطر مسابقه می‌دهد تا بعد از نایب قهرمانی در بیس‌بال غرب آسیا که اسفند ماه در کشور پاکستان نصیب ملی‌پوشان ایرانی شده، یک موفقیت دیگر این ‌بار در رشته راگبی نصیب ورزش کشورمان شود.

تیم ملی راگبی با حضور 2 ملی‌پوش خود از استان قم امروز چهارشنبه بیست و ششم فروردین با اردن مصاف خواهد داشت، ضمن اینکه روز جمعه بیست و هشتم فروردین با لبنان روبه‌رو می‌شود و روز یکشنبه سی‌ام فروردین مقابل تیم ملی راگبی قطر قرار می‌گیرد.

اسامی ملی پوشان اعزامی به این مسابقات در حالی اعلام شد که محمدسپهر متین، مهران محمدی، عباس رسو‌ل‌زاده، حامد شفیعی، شهرام شریفی، ارشیا متقی‌نژاد، امین حسین‌زاده، فرشید صادقی و محمدجواد کربلاسلیمان در ترکیب تیم ملی ایران حضور دارند.

همچنین سجاد ایزدی، علی یاقوتی، غلامرضا شاه‌حسینی، منصور مشعلی، میثم خادم، روزبه اندوهگین، رضا بیات، هادی بختیارفرد، داود یارجان‌علی، مجید حیدری، سینا خان‌زاده، امید مصطفی، آرکین فتح‌الله‌زاده، ناصر نوری، معین سرکاری، والا صادقی و محمد میرزامحمدی دیگر نفرات اعزامی به این رقابت‌ها هستند.

سرمربیگری تیم ملی کشورمان در مسابقات راگبی قهرمانی غرب آسیا بر عهده علی‌فضل‌الله اعرابی است در حالی که مربیگری این تیم را حسین مصطفی بر عهده دارد و لیام جیمز به عنوان کمک مربی فعالیت می‌کند و مجتبی فضل‌خو مدیر فنی تیم ملی محسوب می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com