کد خبر ۲۴۸۰۰ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
مدیرکل ارشاد استان قم عنوان کرد

ایجاد مرکز رصد آسیب‌های فرهنگ عمومی در دبیرخانه فرهنگ عمومی استان قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ایجاد یک مرکز رصد برای آسیب‌های فرهنگ عمومی در تشکیلات دبیرخانه فرهنگ عمومی استان خبر داد تا از پیشرفت اقدامات و برنامه‌ها به صورت هفتگی گزارش دهد.

به گزارش قم نا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بر ارتقاء امنیت و کاهش جرائم با استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استان تأکید کرد.

فرمانده انتظامی استان قم ضمن قدردانی از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اظهار داشت: همکاری و مشارکت با افرادی که در کار و اخلاق، الگو و نمادی برای استان هستند، افتخار بزرگی است.

وی فرهنگ را یک موضوع پایه، اساسی و مجموعه ای از باورها، اعتقادات، نگرش‌ها و گویش‌ها دانست و تصریح کرد: در حقیقت فرهنگ در رفتار و ساختار مردم تأثیرگذار است.

فرمانده انتظامی استان قم بر لزوم ایجاد دگرگونی در شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد و گفت: ساختار، بازخورد و مسئول سازی مناسب و همچنین تدوین برنامه مشخصی در این شورا ضروری احساس می‌شود.

مجتبایی تاکید کرد: بایستی مشکلات فرهنگی استان تعیین، اولویت بندی و نیز سهم فرهنگی دستگاه‌ها نیز مشخص شود تا بر مبنای آن اقدام کنند.

وی افزود: شرکت دستگاه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و انتظامی استان در شورای فرهنگ عمومی، بستر بسیار خوبی را برای ارتقاء ، افزایش و بهبود فرهنگ در استان فراهم کرده و باید از این ظرفیت، بهترین استفاده را ببریم.

مجتبایی با اشاره به عملکرد مناسب مجموعه‌های عقیدتی سیاسی و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در بخش‌های قرآنی و مشاوره، اظهار داشت: اگر دین باوری، جامعه پذیری، اخلاق و منطق بر جامعه حاکم باشد، تخلفات و جرائم کمتر می‌شود، ما تجربه خوبی در مورد باور پذیری و گسترش فرهنگ قرآنی بین کارکنان فرماندهی انتظامی استان در سال 93 داریم، به طوریکه در سطح فرماندهی انتظامی استان قم بیش از 600 حافظ قرآن از یک تا 30 جزء وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان قم در مورد عملکرد معاونت اجتماعی در بخش مشاوره و مددکاری اجتماعی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با انجام بیش از 14 هزار مشاوره و مددکاری اجتماعی، از ارجاع حدود77 درصد پرونده‌های مذکور به مراجع قضایی جلوگیری شده و هدف ما نیز این است که آمار تشکیل پرونده‌های قضایی کاهش یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در سخنانی گفت: نیروی انتظامی بیشترین کمک را به پیشگیری فرهنگی، تهذیب اجتماعی و پاک نگه داشتن جامعه داشته و با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هماهنگی کامل دارد.

حجت الاسلام ایزدپناه نیروی انتظامی را دارای فهم فرهنگی و دینی بالا دانست و از نظر حضور فعال در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دارای وضعیت مناسب عنوان کرد.

وی با اشاره به رضایت مسئولان استان از فرماندهی انتظامی استان، اظهار امیدواری کرد: در سال جدید به خصوص در حوزه فرهنگ عمومی قدم‌های خوبی برداشته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان از ایجاد یک مرکز رصد برای آسیب‌های فرهنگ عمومی در تشکیلات دبیرخانه فرهنگ عمومی استان خبر داد تا از پیشرفت اقدامات و برنامه‌ها به صورت هفتگی گزارش دهد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com