کد خبر ۲۷۱۹۰ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۲
فرمانده انتظامی قم خبر داد

افزایش ۸ درصدی کشف سرقت در قم

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به افزایش ۸ درصدی کشف سرقت در این استان، گفت: با هم‌افزایی بین واحدهای این فرماندهی سرقت تا حد زیادی کنترل می‌شود.

به گزارش قم نا به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی در سومین کمیسیون مبارزه با سرقت در سال جاری که به منظور عملکرد کلانتری 17 قم در راستای کنترل سرقت برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته، با بیان اینکه یگان‌های فرماندهی انتظامی استان مجموعه واحدی هستند که در یک مسیر حرکت می‌کنند، اظهار داشت: با هم‌افزایی بین واحدها سرقت تا حد زیادی کنترل می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم راه حل این هم افزایی را ارتباط بیشتر بخش‌های تخصصی همچون آگاهی و فرماندهی انتظامی شهرستان برشمرد و بر لزوم تشکیل کمیسیون مبارزه با سرقت به صورت ماهیانه و گزارش عملکرد روسای کلانتری‌ها از سطح حوزه استحفاظی‌شان تاکید کرد.

وی گفت: باید معاونت‌های این فرماندهی علاوه بر نظارت ستادی، هدایت ستادی نیز انجام دهند.

 مجتبایی در ادامه با اشاره به افزایش 8 درصدی کشف سرقت طی دو ماهه گذشته، اظهارداشت: باید نحوه گزارش فرماندهی انتظامی شهرستان قم در خصوص کنترل و مبارزه با سرقت به تفکیک کلانتری‌ها باشد.

وی سپس بر لزوم تقویت تجسس کلانتری‌های استان تاکید کرد و فرماندهی انتظامی شهرستان قم را نیز موظف کرد تا موضوع کنترل مجرمان را در دستور کار خود قرار دهد.

توجیه کارکنان کلانتری‌ها محور دیگر سخنان سردار مجتبایی را تشکیل می‌داد که وی ضمن اشاره به این موضوع بر بازخوردگیری از وضعیت کلانتری‌ها، اطلاع رسانی از دستگیری‌ها و مستند سازی سوژه‌های مهم تاکید کرد.

سرهنگ مهدی قدمی نیز در ابتدای جلسه طی گزارشی از عملکرد پلیس آگاهی استان، گفت: از دلایل مهمی که وضعیت کشفیات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهتر شده است حضور مستقیم دادستان قم در عملیات‌های پلیسی این فرماندهی است.

رئیس پلیس آگاهی استان قم سپس با اشاره به اینکه عملکرد گشتی‌ها باید بر اساس جغرافیای جرم باشد، گفت: باید از ظرفیت همه پلیس‌های تخصصی در کاهش سرقت استفاده کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com