کد خبر ۳۰۹۱۹ انتشار : ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
فرمانده انتظامی استان قم:

انهدام 30 باند مواد مخدر در قم

فرمانده انتظامی استان قم از کشف 6 تن مواد مخدر و متلاشی شدن 30 باند در استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سردار کاظم مجتبایی با اشاره به عملکرد پلیس قم در یک سال گذشته گفت: طی این مدت در مجموع سرقت‌ها یک درصد کاهش‌یافته که در خصوص سرقت‌های مسلحانه و قتل شاهد کاهش 32 تا 100 درصدی هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص تصادفات نیز شاهد افزایش هشت درصدی تلفات و در مجموع تصادفات هم شاهد افزایش پنج درصدی هستیم که این نشان دهنده مشکلات زیرساختی در جاده‌ها و دیگر مسائل است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در حوزه موادمخدر بیش از 6 تن انواع مواد مخدر را کشف کردیم که 33 درصد افزایش کشفیات را شاهد هستیم.

مجتبایی بیان کرد: همچنین 30 باند متخلف مواد مخدر متلاشی و 211 نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شده‌اند، همچنین 9 هزار و 415 معتاد و خرده‌فروش از محلات و میدان‌های سطح شهر شناسایی و جمع‌آوری شدند.

وی گفت: دستگیری این تعداد معتاد و خرده‌فروش نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش داشته و هدف پلیس این بوده است تا علاوه بر کشفیات ترانزیت خرده‌فروشان محله‌ای را نیز دستگیر کند تا احساس امنیت در استان بالا رود.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به فعالیت پلیس در خصوص مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد: در خصوص قاچاق کالا فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و 328 نفر در این خصوص دستگیر شدند که ارزش کالاهای کشف‌شده بیش از 25 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در خصوص تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی نیز، این مرکز همواره آماده بوده به‌گونه‌ای که بر اساس تماس‌های مردم 327 هزار عملیات پلیسی صورت گرفته است.

مجتبایی به فعالیت‌های پلیس در فضای سایبری اشاره کرد و گفت: در این زمینه پلیس فتا اقدام به دستگیری 172 نفر کرده که این افراد در فضاهای مجازی اقدام به جرائم اخلاقی و اقتصادی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط مراکز آماری، مردم قم از پلیس رضایت کامل داشته و همواره جایگاه قم در رتبه‌های اول تا سوم بوده است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در فعالیت‌های قرآنی نیز استان قم در بین سه رتبه برتر کشور بود که از قم هم چنین انتظاری می‌رفت.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com