کد خبر ۳۱۳۹۱ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۲
فرمانده انتظامی استان قم:

همدلی نیروهای مسلح و مردم سبب ارتقاء جایگاه پلیس شده است

فرمانده انتظامی استان قم گفت: امروز جایگاه اعتماد و باور مردم به حضور موثر پلیس در جامعه نسبت به گذشته ارتقاء یافته و این موضوع نتیجه همدلی نیروهای مسلح و همراهی مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، یدالله رباط جزی نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیر کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان، مهران زرین‌زاده و شمسعلی اسدی فرماندهان آمادگاه شهید فراشاهی و پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) طی سخنانی با اشاره به مسئولیت‌ها و ماموریت‌های ناجا در سطح کشور گفت: نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح، با پیروی از یک فرمانده و یک پرچم، مدافع یک شریعت آسمانی و یک ملت با آن همه ارزش‌های جاودان هستند و این موهبت، افتخاری بس پرارزش است.

وی در ادامه به روح حاکم بر فعالیت‌های نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در نظامی ولایی، نیروی انتظامی امنیت را برای مردم که ولی نعمتان انقلاب هستند می‌خواهد اما در سایر نظام‌ها، نیروهای مسلح مردم را برای امنیت می‌خواهند و این موضوع، تفاوت مهم نیروهای مسلح کشور ما با دیگر کشورهاست.

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص مولفه‌های پایداری امنیت تاکید کرد: امنیت باید مردم پایه، مردم مدار و ارزش‌مدار باشد تا در شان و جایگاه حقیقی و اصلی خود پایدار بماند.

وی مسئولیت پذیری پلیس را امری فراتر از ماموریت پذیری آن خواند و گفت: پلیس در کنار ماموریت‌های خود، حفظ ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه را مسئولیت مهم خود می‌داند و بر نهادینه شدن این موضوع در نیروهای خود، تاکید می‌کند.

مجتبایی بزرگترین افتخار نیروی انتظامی را همراهی مردم و اعتقاد و باور آنان به همکاری با پلیس خواند و گفت: اطاعات پذیری از قانون دستاورد مهم اعتماد مردم به نیروی انتظامی است که البته رسیدن به این جایگاه رفیع خدمتگزاری، نتیجه همدلی نیروهای مسلح و همراهی مردم عزیز استان است.

وی همچنین از تلاش‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ایجاد زمینه همدلی و همکاری نیروهای مسلح در نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس تقدیر کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com