کد خبر ۲۴۸۵۷ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
علیزاده :

تعداد ملی پوشان ناشنوای قم در سال ۹۴ دو رقمی می‌شود

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم با بیان اینکه رشته‌های شنا و تنیس روی میز برای ورزشکاران علاقمند ناشنوا در قم راه اندازی شده است، گفت: تعداد ملی پوشان ناشنوای قم در سال ۹۴ دو رقمی می‌شود.

به گزارش قم نا ، مصطفی علیزاده اظهار داشت: همکاری مسئولان ورزش قم در سال ۹۳ سبب شد برنامه‌های هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم به شکل ملموسی اجرایی شود و در سال ۹۴ نیز حضور ۱۰ ملی پوش ناشنوا در تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف را هدف گذاری کرده‌ایم.

وی افزود: توسعه رشته‌های تحت پوشش فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در قم یکی دیگر از برنامه‌های جدی هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم در سال ۹۴ است چنان که در همین راستا رشته‌های شنا و تنیس روی میز در دو بخش مردان و زنان برای ورزشکاران علاقمند ناشنوا در قم راه اندازی شده است.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم گفت: در حال حاضر رشته‌های فوتسال، کاراته، کشتی و دو و میدانی موفق‌ترین رشته‌های هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم را تشکیل می‌دهند چنان که در فوتسال یک ملی پوش، در کاراته ۵ ملی پوش و در دو و می‌دانی ۲ نفر دعوت شده به تیم ملی داشته‌ایم.

علیزاده بیان داشت: اسماعیل شاه زید، فوتسالیست ناشنوای قمی به دور جدید تمرینات تیم ملی دعوت شده و باید از ۲۵ فروردین در بندرعباس همراه با تیم ملی در اردوی آماده سازی شرکت کند در حالی که این ورزشکار سال گذشته در مسابقات فوتسال ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه به مدال طلا و عنوان نخست دست یافت.

وی عنوان کرد: ۲ دو و میدانی کار بانوی قمی نیز به اردوی آماده سازی تیم ملی دو و میدانی بانوان ناشنوای کشور فراخوانده شده‌اند و ۵ کاراته کای قمی نیز از خرداد ماه در سومین اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته ناشنوایان حضور پیدا می‌کنند.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم تصریح کرد: رشته‌های ورزشی ناشنوایان در قم دارای افتخارات قابل توجهی هستند چنان که علی فراقی از قم در رشته کشتی، ثریا پارس لاری در دو و میدانی و بدمینتون و میثم اخوان و سیدمرتضی جدایی در رشته کاراته موفق به کسب عناوین بین المللی برای ورزش قم شده بودند.

علیزاده افزود: از خانواده‌هایی که فردی ناشنوا یا کم شنوا درون خود دارند می‌خواهیم که فرد ناشنوا را به سمت و سوی فعالیت در یکی از رشته‌های ورزشی سوق دهند و بدون شک این اقدام، سبب نشاط و فعالیتی دو چندان در میان جامعه ناشنوایان استان قم می‌شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com