کد خبر ۲۹۵۷۷ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
معاون توانبخشی بهزیستی استان قم:

ثبت ۲۰ هزار پرونده توانبخشی در قم

معاون توانبخشی بهزیستی استان قم از ثبت ۲۰ هزار پرونده توانبخشی و ۲ هزار و ۵۰۰ مددجو اعصاب و روان در قم خبرداد.

به گزارش قم نا ، مصطفی علیزاده در بازدید جمعی از خبرنگران از مراکز توانبخشی استان قم، با اشاره به اینکه 2 هزار نفر روزانه در این مراکز نگهداری می‌شوند، اظهارداشت: 844 نفر مددجو در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی قم با تاکید بر اینکه بیماران اعصاب و روان در 33 مرکز در سطح قم نگهداری می‌شوند، افزود: 70 درصد مددجویان بهزیستی در مراکز توانبخشی و سایر مراکز از خارج استان هستند.

وی با اشاره به هزینه بسیار بالای نگهداری مددجویان، تصریح کرد: خصوصا در مراکز شبانه روزی به شدت نیازمند حمایت‌های مردمی هستیم.

علیزاده با بیان اینکه 20 هزار پرونده توانبخشی در استان قم ثبت شده‌است، افزود: بسیاری از این مددجویان هم در منزل نگهداری می‌شوند و در منزل ویزیت می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی قم با بیان اینکه 4 هزار معلول تخت‌گرا در استان قم وجود دارد که در منزل نگه داری می‌شوند، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 500 پرونده اعصاب و روان در استان قم تشکیل شده است که دراین مراکز تحت درمان هستند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مراکز توانبخشی استان قم به بخش خصوص واگذار شده است، افزود: ماهیانه 600 میلیون تومان برای هزینه‌های مراکز شبانه‌روزی و روزانه اعتبار لازم است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com