کد خبر ۲۴۷۸۱ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۰
رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم خبر داد

«شاه‌زید» تنها ملی پوش قم در تیم ملی ناشنوایان ایران

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم از دعوت یک بازیکن ناشنوای قم به اردوی تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران خبر داد.

به گزارش قم نا ، مصطفی علیزاده اظهار کرد: با توجه به تلاش‌هایی که در هیئت ورزش‌های ناشنوایان در حال انجام است خوشبختانه در حال حاضر ورزشکاران این هیئت در رشته‌های متنوعی همچون والیبال، کاراته، کشتی و فوتسال فرصت حضور در رقابت‌های مهم برون مرزی را به دست آورده و افتخارات زیادی را نصیب ورزش قم کرده‌اند.

وی ادامه داد: چند کاراته‌کای ناشنوای قم به پیکارهای جهانی اعزام شده و مدال‌های متنوعی کسب کرده‌اند، ضمن اینکه خانم ثریا پارس لاری دارنده مدال‌های رنگارنگ از مسابقات جهانی است و در کشتی و فوتسال نیز در سطح آسیا و جهان دارای افتخارات مختلف هستیم.

علیزاده در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی ورزش در بین قشر ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم تصریح کرد: برای ایجاد تحول در فعالیت‌های این هیئت و پیشرفت در مسیر توسعه ورزش در بین این اقشار تلاش خود را از زمان حضور در این هیئت آغاز کرده‌ام و امیدوارم رسالت خود را در مقابل تلاش و کوششی که این عزیزان انجام می‌دهند و ما وظیفه حمایت از آن‌ها را داریم، به خوبی به سرانجام برسانیم.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران این هیئت ادامه داد: خوشبختانه درخشش این ورزشکاران سرافراز در مسابقات داخلی و خارجی سبب ایجاد دلگرمی و امیدواری نسبت به تلاش در راستای توسعه ورزش برای این قشر شده است.

وی بیان کرد: ورزشکاران حاضر در هیئت ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم در حال حاضر در رشته‌های مختلف ورزشی آقایان و بانوان در بخش‌های مختلف قهرمانی و همگانی فعالیت می‌کنند و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

علیزاده از حضور ورزشکاران این هیئت در قالب تیم‌های رشته‌های مختلف در مسابقات ورزشی قهرمانی کشور خبر داد و عنوان کرد: در هر رویدادی که در سطح کشور برگزار می‌شود، در تلاش هستیم با حداکثر توان در مسابقات حضور موفق داشته باشیم.

وی در ادامه به دعوت فوتسالیست ناشنوای قم به تیم ملی کشورمان برای اعزام به رقابت‌های برون مرزی سال 1394 اشاره کرد و افزود: نخستین اردوی آمادگی تیم ملی فوتسال ناشنوایان به منظور حضور در بازی‌های آسیا و اقیانوسیه، در بندرعباس برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم با اشاره به دعوت فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان از 21 ورزشکار دعوت شده به تیم ملی عنوان کرد: بازیکنانی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، قزوین، قم، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، لرستان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد به تیم ملی دعوت شده‌اند و نماینده قم در این تیم اسماعیل شاه‌زید است.

وی افزود: امیر عابدی از آذربایجان شرقی، محمد جهانگیری از اردبیل، محسن جعفری از اصفهان، علی اصغر محبوبی جوقان و حسین مصباحی از تهران، مهدی بوستانی از خراسان رضوی، مهدی زارعی از فارس و مظاهر شیرزاد سیبنی و حسن عبادپور از قزوین در اردوی تیم ملی حضور می‌یابند.

علیزاده اضافه کرد: همچنین اسماعیل شاه زید از قم، سیداسماعیل دژه از کهگیلویه و بویراحمد، رسول اسماعیلی از کرمان، سیاوش زینالوند از لرستان، ایمان محبی آبکنار، پوریا پالیزی و مجید کامدوست از گیلان، احمدرضا رضایی و روح‌الله ابراهیم‌نژاد از مازندران، مهدی رامزانی از مرکزی، علی‌اکبر احمدوند از همدان و مصطفی حیدری بندرآبادی از یزد نیز در تیم ملی تمرین خواهند کرد.

وی بیان کرد: ملی پوشان از صبح روز سه شنبه 25 فروردین ماه تمرینات خود را زیر نظر کادرفنی تیم شامل جبرئیل یوسفی‌پور به عنوان سرمربی، محمود درویش منش و حسین روزگاری به عنوان مربیان و سیدعلی اصغر جلالی به عنوان تدارکات در بندرعباس تیم ملی را هدایت می‌کنند در حالی که این اردو تا 30 فروردین ادامه خواهد داشت و هشتمین دوره بازی‌های آسیا و اقیانوسیه به میزبانی چین تایپه مهرماه امسال برگزار خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com