کد خبر ۲۴۹۰۴ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
واکنش آیت الله هادوی تهرانی به حوادث فرودگاه جده/

حرمین شریفین توسط شورایی از کشورهای اسلامی اداره شود

آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در واکنش به حادثه فرودگاه جده اظهار کرد: کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین باید تصمیم جدی بگیرند.

به گزارش قم نا ، این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم روز پنجشنبه در بیانیه ای تصریح کرد: حادثه دلخراش فروردین 94 در فرودگاه جده بار دیگر صدق سخن آن فقیه فرزانه و حکیم قدوسی امام راحل(ره) را در ذهن زنده کرد که آل سعود صلاحیت اداره حریمن شریفین را ندارد و باید این مهم توسط شورایی از کشورهای اسلامی مدیریت شود.

در این بیانیه آمده است: دهه های اخیر نشان داد که حکومت سعودی نه امنیت مذهبی زائران خانه خدا را می تواند تامین کند و نه امنیت جانی یا حیثیتی آن ها را.

در بیانیه تصریح شده است: این همه شواهد بی نیاز از توضیح، وظیفه ای را بر عهده تمام کشورهای اسلامی قرار می دهد که برای مدیریت شوون حرمین شریفین اقدامی جدی انجام دهند.

آیت الله هادوی تهرانی در این بیانیه تاکید کرد: شایسته است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده واحده ای دولت محترم جمهوری اسلامی را مکلف کنند تا طرحی برای ارائه به سازمان همکاری های اسلامی (OIC) فراهم کنند و برای اداره ی حرمین شریفین به شکلی که سزاوار این سرزمین مقدس و مهمانان الهی آن است، ساختاری جدید پیشنهاد کنند تا با مشارکت تمام کشورهای اسلامی این امر تحقق یابد.

در بیانیه هادوی تهرانی آمده است: بی شک رایزنی سایر کشورهای اسلامی توسط مجموعه توانمند دیپلماسی کشور که از تجربه گفت و گو با قدرت های بزرگ جهانی سربلند بیرون آمده است، تاثیری به سزا در به انجام رسیدن این مهم خواهد داشت.

هشتم فروردین ماه جاری دو نوجوان ١٤ و ١٥ ساله پس از انجام حج عمره و در حال بازگشت به ایران، در فرودگاه جده با مشکلاتی از جانب مامورین مستقر در فرودگاه مواجه شدند. این در حالی است که عربستان قوانین سختگیرانه ای را درباره چنین جرائمی اعمال می کند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com