کد خبر ۲۵۲۴۳ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

حادثه فرودگاه جده یک تعارض بوده است/‌‌وزیر خارجه ‌با جامعه مدرسین ‌دیدار می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حادثه فرودگاه جده یک تعارض بوده و تجاوز نبوده است.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در چهارمین همایش ائمه جماعات استان قم که چهارشنبه شب در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با تاکید بر اینکه برکات معنوی و مادی گرامیداشت ایام فاطمه در ایران اسلامی برای مردم به خوبی قابل مشاهده است تاکید کرد: در روزهای اخیر سد کرج بیش از یک متر بالا آمده است و این نشان می‌دهد امسال رشد بارندگی مناسبی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه سد کوچری تا کنون به مراحل نهایی رسیده است ابراز کرد: قضیه جده بسیار نگران‌کننده بود زیرا پیش از این نیز برخی از روحانیون را در این کشور مورد تمسخر قرار داده بودند هر چند باید بررسی شود که این حرکت ناگوار از سوی حکومت بوده یا شخصی در صورتی که مجلس پیگیری‌های خود را انجام داده است.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در جلسه‌هایی در کمیسیون فرهنگی و امنیت و در نشست‌هایی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد و همچنین جواد ظریف وزیر خارجه حرکت ناپسند فرودگاه جده مورد بررسی قرار گرفته است؛ این حرکت یک تعارض بوده و تجاوز نبوده زیرا وقتی فریاد خانواده‌ها بلند می‌شود ماموران دیگر نمی‌توانند کار خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که مجازات افراد متخلف انجام شود موقتا سفرهای عمره متوقف شده است ابراز کرد: این افراد اکنون در زندان هستند و با هماهنگی‌های انجام شده در انتظار مجازات افراد و اعلام عذرخواهی حکومت عربستان هستیم.

آشتیانی به دیدار صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: طبق بیانیه، طرف غربی می‌خواهد راکتور آب سنگین اراک را به شیوه‌ای طراحی کنیم که پولوتونیم تولید نکند و این طراحی 10 سال زمان می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه نسل‌های جدید سانتریفیوژها در بیانیه لوزان تعطیل می‌شود ابراز کرد: 300 دستگاه سانتریفیوژ باید بدون دستاورد بچرخد تا سایت فردو تعطیل نشود و این سایت می‌تواند پشتوانه‌ای برای نطنز باشد زیرا دشمن نمی‌تواند آن را به راحتی از بین ببرد.

آشتیانی با بیان اینکه ابهاماتی در بیانیه مطرح شده توسط طرف غربی وجود دارد بر تشریح کلیات اصلی بیان شده در لوزان تاکید و عنوان کرد: هفته آینده جواد ظریف وزیر خارجه برای دیدار با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عازم قم می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمن ایران اسلامی را از نظر فرهنگی تحریم کرده است به همین علت تهاجم‌های فرهنگی جوانان ایرانی را مورد تاثیر قرار داده است و امیدواریم با همکاری صدا و سیما و دیگر ظرفیت‌های ملی بتوانیم حرکت‌های فرهنگی مناسبی در راستا خنثی‌سازی تهاجم‌های دشمن انجام دهیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com