کد خبر ۳۴۵۱۱ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰

طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در قم رونمایی شد

طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، روز شنبه طی آیینی همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان استانی و کشوری در مرکز سلامت جامعه فردوسی قم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این آیین گفت: طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با پوشش بیش از یک میلیون و 200 هزار تن، سراسر استان قم را زیر پوشش قرار می دهد.


ابوالفضل ایرانی خواه، داشتن جامعه سالم، شاداب و به دور از بیماری ها را از هدف های این طرح برشمرد و افزود: تحقق کامل هدف های این طرح بسیاری از هزینه های کمرشکن درمان را کاهش می دهد و از بیماری های غیرواگیر از جمله سکته های قلبی و مغزی و سرطان جلوگیری می شود.


وی با اشاره به لزوم همکاری مردم برای رسیدن به نتیجه های مطلوب و مدنظر در اجرای این طرح، گفت: از رسانه ها انتظار داریم در تبیین فرهنگ و تغییر نگرش جامعه نسبت به چگونگی پیشگیری از بیماری ها و لزوم همکاری با مراکز و پایگاه های بهداشت اطلاع رسانی کنند.

هزینه 800 میلیارد ریالی اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت
رئیس مرکز بهداشت قم نیز در این آیین گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، مردم استان قم به طور کامل با اجرای 11 بسته حمایتی تحت پوشش قرار می گیرند.


مرتضی آقاحسنی افزود: جمعیت استان قم با هزینه 20 میلیارد ریال با ثبت تمام مشخصات افراد سرشماری شده است و هم اکنون 138 پایگاه سلامت و 41 مرکز سلامت جامعه فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرده اند.


وی اضافه کرد: هزینه اجرای یک ساله طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در سطح استان قم، 800 میلیارد ریال است.


این آیین با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مدیرکل سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت، سید مهدی صادقی استاندار قم و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com