کد خبر ۲۵۰۱۴ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
در يكصد و نوزدهمين جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد؛

تلاش شهرداری برای ترميم چهره نازيبای شهر/ شهرك خودرو در قم ايجاد می شود

در يكصد و نوزدهمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم مقرر شد تا شهرك خودرويی در قم ايجاد شده تا از اين پس تمامی خدمات خودرويی به اين شهرك انتقال داده شود،اين شهرك خودرويی در ميدان شهيد رجايی و در كنار ميدان تره‌بار ايجاد خواهد شد.

به گزارش قم نا يكصد و نوزدهمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم امروز برگزار شد كه طي آن مقرر شد شهرك خودرويي در قم ايجاد و همه خدمات خودرويي از طريق اين شهرك به همشهريان ارائه شود.

اين شهرك خودرويي در ميدان شهيد رجايي و در كنار ميدان تره‌بار ايجاد خواهد شد كه كارشناس و سرمايه‌گذار مربوطه همه مسائل را بررسي و نظرات خود را ارائه كرده‌اند.

ناصر رعيت‌پور عضو شوراي اسلامي شهر قم در خصوص اين شهرك گفت: اين شهرك از چندين سال پيش در سازمان ميادين مطرح بوده و مجوزهايي نيز گرفته‌اند و در تلاش هستند تا شهرك ايجاد شود.

وي در خصوص جانمايي گفت: اين مكاني هم كه انتخاب شده به صورت كارشناسي بوده و از شركت‌هايي كه در ديگر شهرها سرمايه گذاري كرده‌اند دعوت شده و منطقه بازديد و كارشناسان تاييد كرده‌اند.

عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: قرار است در اين شهرك كل خريد و فروش‌ها، تعميرگاه‌ها، لوازم جانبي و ..... مربوط به خودرو انجام شود كه داراي 33 هكتار زمين است.

رعيت‌پور در خصوص قيمت‌گذاري و كارشناسي براي مناقصه گفت: يك كار كارشناسي كه انجام شده زمين را براي مزايده و مناقصه قيمت‌گذاري كرديم و براي قيمت پايه اوليه به اين نتيجه رسيديم كه 32 درصد سهم شهرداري و مابفي سهم سرمايه‌گذار باشد. در حقيقت طبق قيمت‌گذاري ما قرار شد 155 ميليارد تومان توسط سرمايه‌گذار و 72 ميليارد تومان نيز توسط شهرداري واگذار شود.

*ايجاد شهرك‌هاي خودرويي در چهار نقطه شهر

رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم نيز در اين خصوص گفت: اين كار ارزشمندي است و ساليان دراز جزو مطالبات بوده كه در ساماندهي چهره شهر مي‌كوشد.

دكتر ذاكريان گفت: شهرك خودرويي چهره نازيباي شهر را ترميم مي‌كند و موجب مي‌شود تا در هسته مركزي شهر كه واحدهاي صنفي خدمات خودرويي وجود دارد از بين برود.

وي گفت: نكته مهمي كه بايد به آن توجه كرد اين است وجود چنين شهرك‌هايي در چهار نقطه شهر ضروري بوده و بايد همواره در اين زمينه تلاش كنيم.

رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم گفت: اين نكته را نيز بايد توجه كنيم كه واحدهاي صنفي قم محل‌هاي درآمد خود را رها نمي‌كنند و به آن شهرك بروند و بايد براي آنها طرح‌هاي تشويقي و سياست‌هاي مورد نظر اعمال شود.

*شهرك خودرو منافاتي با ميدان ميوه و تره‌بار ندارد

رئيس كميسيون حقوقي شوراي شهر نيز در اين خصوص گفت: اين شهرك تعارضي با ميدان ميوه و تره بار ندارد و بار ورودي شهر را افزايش نمي دهد و در زيباسازي شهر تاثيرگذار مي‌گذارد

مسگري با اشاره به موضوع انتقال گفت: در اين زمينه نيز شركت سرمايه‌گذار مشاركت خواهد داشت تا بتوانيم با بهترين سياست صنوف را منتقل كنيم.

*مطالعات اوليه شهرك خودرو انجام شده است

مهدي اصفهانيان مقدم معاون شهردار قم نيز در اين زمينه گفت: افرادي كه براي اين كار انتخاب شده‌اند باسابقه بوده و در ديگر استان‌ها نيز اقدام به راه‌اندازي چنين شهركي كرده‌اند.

وي گفت: كليه مطالعات در اين زمينه انجام شده و وضعيت را دنبال مي‌كنند كه بتوانند بهترين خدمات را ارائه كنند.

معاون شهردار قم بيان داشت: مهمترين موقعيت اين شهرك ميدان ميوه و تره بار است و شرايط خوبي دارد و مي‌توانيم واحدهايي كه در مناطق 8 گانه مشكل‌ساز است به اين شهرك منتقل كنيم.

حسن بختياري نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قم نيز گفت: يك نگراني در اين كار وجود دارد و خيلي از كارهاي صنوف مزاحم را به حاشيه شهر مي بريم كه اين مشكلاتي را در بر خواهد داشت و بايد در مجموعه شهري به اين موضوع رسيدگي شود.

در نهايت اين پروژه به به راي گذاشته شد كه با 19 راي موافق و 2 راي ممتنع به تصويب رسيد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com