کد خبر ۳۳۴۵۲ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
شهردارکلانشهر قم:

در نامگذاری معابر و شوارع نیازمند کار کارشناسی هستیم

شهردارقم با اشاره به احتمال تغییر نام برخی شوارع و خیابان های قم و حذف نام های تکراری گفت: باید در نامگذاری معابر و شوارع با دقت نظر و کار کارشناسی وارد شویم و که خدای ناکرده با تغییر برخی نام ها از نظر تبعات اجتماعی آن، با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  مرتضی سقائیان نژاد یکشنبه شب در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر قم خطاب به اعضای شورای شهر قم افزود: کاری نکنیم که اعضای شورا در نامگذاری ها و یا حذف برخی نام ها، زیر سئوال بروند،باید تعداد کمی اسامی را با دقت بیشتری بررسی تا مشکلی ایجاد نشود.
وی ادامه داد: قم یک شهر تاریخی است نام هایی که روی خیابان ها و معابر این شهر مذهبی گذاشته شده ، بر اساس یک پیشینه تاریخی بوده ، اگر قرار است حذف شود باید باکارکارشناسی و دقت لازم همراه باشد.
سقائیان نژاد گفت: تمدن نوین اسلامی بر اساس تمدن های قبلی شکل گرفته است، نام هایی که اکنون روی خیابان ها و معابر ما قرار دارد اگر شان نزول تاریخی دارد نباید برداشته شوند.
شهردار قم گفت: باید بررسی و دقت کنیم که خیابان' آذر' را چرا با این نام گذاشتند، به طور قطع پشت آن یک مساله مهمی بوده است و اعضای شورای اسلامی شهر قم قبل از اقدام، این مسائل را بررسی کنند که مورد نقد قرار نگیرند و ممکن است در برخی تغییر نام ها، با علامت سئوال هایی روبرو شویم.
سقائیان نژاد ادامه داد: باید نام اسطوره های شهدا را روی خیابان ها بگذاریم، نام همه شهیدان برای خیابان های قم تبرک است ولی از تکرار اسامی و نام هایی که در خیابان ها وجود دارد باید جلوگیری شود که مردم به مشکل برخورد نکنند.
شهردار قم گفت: اگر نامی گذاشته شود باید شان نزول آن را مورد بررسی قرار دهیم، باید ببینیم جایگاه آن شخصیت کجاست ، در این زمینه باید با کارشناسان و صاحبان فن، مشورت شود.
وی ادامه داد: مسائل مهم اجتماعی هر چند طولانی ولی اگر با کار کارشناسی بررسی شود، از نقدهای دیگران و مشکلات احتمالی جلوگیری می کند.
لایحه اخذ مجوز نامگذاری 32 شوارع و معابر به نام شهدا و برخی آیات عظام و شخصیت ها و حذف برخی نام های تکراری از مصوبات جلسه علنی یکشنبه شب شورای اسلامی شهر قم بود.
طبق این مصوبه قرار بود، برخی اسامی تکراری از جمله خیابان شهید بهشتی ، صدوقی، آذر و خیابان آیت الله طالقانی تغییر نام پیدا کند.
این مصوبه تصویب نشد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com