کد خبر ۲۵۰۸۳ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷

عصرانه هنر جمع هنرمندان قمی دوباره جمع کرد

عصر یکشنبه 23 فروردین ماه 1393 عصرانه هنر با استقبال پرشور هنرمندان پیشکسوت استان برگزار شد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، مدت‌ها بود هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در جمعی چنین صمیمی دور هم جمع نشده‌بودند. عصرانه هنر راس ساعت 5 و سی دقیقه سر و شکل گرفت و در اندک زمان ممکن صندلی‌های پیش‌بینی شده توسط هنرمندان پیشکسوت و شاخص استان پر شد. فیلم‌سازان، نقاشان، شعرا، عکاسان، بازیگران، خوشنویسان، فیلم‌برداران، انیماتورها، گرافیست‌ها و نوازندگان در کنار هم و زیر یک سقف با هم دست‌دادند، روبوسی کردند، ایام را شادباش گفتند و کنار یکدیگر نشستند.

عصرانه هنر با خیر مقدم محمد رضا آزاد به نمایندگی از مجموعه حوزه هنری استان قم، آغاز شد. وی جمع هنرمندان حاضر در این عصرانه را منبع انرژی دانست که باید از آن بهره برد و استفاده کرد. پس از این خوش‌آمد گویی امیر  زینلی و سید محمد تقی آقایی به اجرای قطعه‌ای موسیقی سنتی پرداختند. با پایان اجرای موسیقی علی تفضلیان پیشکسوت هنر تئاتر استان، پشت تریبون آمد و در سخنانی از ایده برگزاری عصرانه هنر استقبال کرد و گفت: من در این جمع دوباره احساس بودن می‌کنم از اینکه به بنده احترام گذاشتید و دعوتم کردید متشکرم. من به این عصرانه دعوت شدم پس هستم.

با پایان سخنان استاد تفضلیان، عباس فرساد شاعر و محقق، در صحبت‌هایش از حضار خواست که لهجه قمی را پاس بدارند و از تضعیف آن جلوگیری کنند. استاد فرساد در ادامه یکی از سروده‌هایش با لهجه قمی را برای حضار قرائت کرد.

آخرین هنرمندی که پشت تریبون عصرانه هنر آمد دکتر محمد علی خبری بود وی گفت: هنرمندان قمی در هر جایگاهی که قرار گرفته‌اند تاثیرگذار بوده‌اند و درخشیده‌اند.

حواشی عصرانه:

به فاصله کوتاهی از آغاز عصرانه هنر قم، برگزار کنندگان شروع به چیدن صندلی‌ها و افزودن به ردیف‌های صندلی‌ها برای اساتیدی که از راه می‌رسیدند، شدند.

در میانه‌ی عصرانه با پخش مستند زنده یاد سید محمد حسین رحمتی هنرمند فقید قمی یاد و خاطره‌ی او زنده نگاه داشته شد.

اجرای این عصرانه را محمد جواد شرافت مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم به عهده داشت.

یادگاری برگزار کنندگان عصرانه به اساتید حاضر در جلسه، کتاب عکس «قم در انقلاب اسلامی 1357» اثر استاد سید محمد حسین رحمتی بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

پذیرایی از اساتید مدعو را مسئولان واحدهای هنری حوزه هنری استان قم برعهده داشتند.

بخش اعظم این عصرانه به تبریک عید و گپ وگفت‌های صمیمی دوستان قدیمی گذشت.   

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com