کد خبر ۲۵۰۵۷ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۳

گرامی‌داشت زنده‌یاد سید محمد حسین رحمتی هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی

روز شنبه 22 فروردین ماه 1394 رئیس حوزه هنری استان قم به همراه تعدادی از هنرمندان و همکاران هنرمند فقید استاد سید محمد حسین رحمتی در منزل وی حاضر و یاد و خاطره او را گرامی‌داشت.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، در ابتدای این دیدار که هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی انجام می‌شد، مجدالدین معلمی ضمن زنده نگاه داشتن یاد استاد رحمتی گفت: کمتر جلسه‌ای در سطح استان برگزار شده‌است که در آن ذکری از هنرمندان متعهد و موفق استاد بشود و نامی از هنرمند فرزانه و فقید استاد سید محمد حسین رحمتی برده نشود. ایشان با بر شمردن برخی سوابق هنری زنده‌یاد محمد حسین رحمتی، آثار وی را جزء آثار قابل توجه و قابل اعتنای تولید شده با محتوای انقلاب اسلامی دانستند.

در ادامه همسر زنده‌یاد رحمتی از پروژه‌های آماده اجراء و آثار آماده نشر آن هنرمند فقید یاد کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان فرهنگی استان به این آثار شد تا با به ثمر رسیدن و دیده شدن آثار استاد رحمتی یاد ایشان زنده نگه داشته شود.

شایان ذکر است زنده یاد استاد سید محمد حسین رحمتی از جمله هنرمندان شناخته‌ شده و سرشناس کشور بود که آثار مهم و قابل توجهی با موضوعات «انقلاب اسلامی» و «دفاع مقدس» از او به جا مانده‌است. او از جمله موسسین و اعضای هیئت امنای هیئت امنای انجمن عکاسان قم و عضو انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بود. زنده یاد سید محمد حسین رحمتی فارغ التحصیل رشته نقاشی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید مدرس تهران و عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه کاشان بود. وی در سال 1367 نمایشگاه عکس «شکوه انقلاب» را برگزار نمود و در سال 1386 کتاب عکس «از مصاحبت آفتاب» را منتشر کرد. کتاب عکس «قم در انقلاب 1357» نیز در سال 1387 به سعی و همت وی منتشر شده‌است. 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com